|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Orff eğitimi ile ritim, hareket ve dans kavramlarının anlaşılması ile erken çocukluk eğitiminde bu yaklaşım ve kavramların kullanımına yönelik etkinlik planları oluşturmak, uygulamak ve değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bu Ritim, ses, tempo kavramlarının gelişimi ile bu kavramların gelişimsel alanlarla ilişkisini açıklayabilir. |
PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Orff yaklaşımını tanır ve bu yaklaşım ile öğrendikleriyle kendi müziğini oluşturabilir. |
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Erken çocukukta ritim, dans ve orff kavramları ile etkinlik planlayabilir. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Erken çocukukta ritim, dans ve orff kavramları ile eğitim ortamı düzenleyebilir. |
PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Müziğe ilişkin temel kavramlar, eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı, sorumluluklar ve beklentiler | Anlatma, soru cevap |
2 | Ritim materyallerinin tanıtımı ve örnek ritim etkinlikleri yapma. | Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama, bireysel çalışma |
3 | Bedeni ve materyalleri kullanarak ritim çalışması örneklerinin uygulanması Orff materyallari tasarlama | Rol oynama, materyal tasarlama |
4 | Bedeni ve materyalleri kullanarak ritim çalışması örneklerinin uygulanması Maarif modeli müzik alan becerileri. | Rol oynama, materyal tasarlama |
5 | Materyalleri kullanarak ritim çalışmaları ve ezgiler oluşturma. | Rol oynama, grup çalışması |
6 | Tasarlanan materyallerin değerlendirilmesi. | materyal tasarlama |
7 | Tasarlanan materyallerin değerlendirilmesi. | materyal tasarlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. | Rol oynama, grup çalışması |
10 | Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. | Rol oynama, grup çalışması |
11 | Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. | Rol oynama, grup çalışması |
12 | Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. | Rol oynama, grup çalışması |
13 | Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. | Rol oynama, grup çalışması |
14 | Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. | Rol oynama, grup çalışması |
15 | Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. | Rol oynama, grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gönen, M.S. (2020). Erken çocuklukta ritim, dans ve orff eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Müzik aletleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 16 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 40 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 4 | 7 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |