Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / OÖEAE 517 - OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: OÖEAE 517 Adı: ERKEN ÇOCUKLUKTA RİTİM, DANS VE ORFF EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEÇİL YILDIZ (secilyildiz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı Orff eğitimi ile ritim, hareket ve dans kavramlarının anlaşılması ile erken çocukluk eğitiminde bu yaklaşım ve kavramların kullanımına yönelik etkinlik planları oluşturmak, uygulamak ve değerlendirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bu Ritim, ses, tempo kavramlarının gelişimi ile bu kavramların gelişimsel alanlarla ilişkisini açıklayabilir. PÇ-7 Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Orff yaklaşımını tanır ve bu yaklaşım ile öğrendikleriyle kendi müziğini oluşturabilir. PÇ-8 Bilgiye ulaşma yollarını ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Erken çocukukta ritim, dans ve orff kavramları ile etkinlik planlayabilir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Erken çocukukta ritim, dans ve orff kavramları ile eğitim ortamı düzenleyebilir. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular.
PÇ-10 Kazanımlara ve çocukların gereksinimlerine yönelik materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müziğe ilişkin temel kavramlar, eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Orff yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Orff aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin tanıtımı, sorumluluklar ve beklentiler Anlatma, soru cevap
2 Ritim materyallerinin tanıtımı ve örnek ritim etkinlikleri yapma. Anlatma, beyin fırtınası, kaynak tarama, bireysel çalışma
3 Bedeni ve materyalleri kullanarak ritim çalışması örneklerinin uygulanması Orff materyallari tasarlama Rol oynama, materyal tasarlama
4 Bedeni ve materyalleri kullanarak ritim çalışması örneklerinin uygulanması Maarif modeli müzik alan becerileri. Rol oynama, materyal tasarlama
5 Materyalleri kullanarak ritim çalışmaları ve ezgiler oluşturma. Rol oynama, grup çalışması
6 Tasarlanan materyallerin değerlendirilmesi. materyal tasarlama
7 Tasarlanan materyallerin değerlendirilmesi. materyal tasarlama
8 Ara Sınav
9 Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. Rol oynama, grup çalışması
10 Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. Rol oynama, grup çalışması
11 Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. Rol oynama, grup çalışması
12 Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. Rol oynama, grup çalışması
13 Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. Rol oynama, grup çalışması
14 Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. Rol oynama, grup çalışması
15 Maarif modeli müzik alan becerilerine uygun etkinlikler planlama ve uygulama. Rol oynama, grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gönen, M.S. (2020). Erken çocuklukta ritim, dans ve orff eğitimi. Ankara: Pegem Akademi..
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Müzik aletleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 16 1 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 8 1 40
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 7 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 7 14
       c) Performans Ödevi 4 7 28
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 10 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 124