|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERHAT GÜNDOĞDU (serhatgundogdu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı medyanın çocuklar üzerindeki etkisinin fark edilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Medya ile ilgili genel kavramları bilir. |
PÇ-3 Okul öncesi eğitimde temel alan bilgi ve becerilerine sahiptir.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Medya kullanımı konusunda ailelere doğru yaklaşımlar kazandırır. |
PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. PÇ-28 Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması ve sürdürülebilmesi için aile, okul ve toplumla işbirliği içerisinde çalışır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Medya programlarını çocuğa uygunluğu açısından değerlendirir. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. PÇ-4 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini çok yönlü değerlendirir. PÇ-6 Çocuk, aile, okul ve toplumla etkili iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Medyanın çocuklar üzerindeki etkisinin farkına varır. |
PÇ-1 Okul öncesi dönem çocuğunun özelliklerini çok yönlü tanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Uygun medya unsurlarını eğitim ortamında kullanır. |
PÇ-2 Çocukların gelişimlerini ve öğrenmelerini farklı yöntem ve teknikler kullanarak destekler. PÇ-5 Okul öncesi dönem çocuğunun gelişim özelliklerine uygun eğitim programı planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocuk ve dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) arasındaki ilişkileri inceleyen medya kuramları; medya ve şiddet; medya ve zorbalık; medya ve çocuk hakları; çocuğun gelişiminde medyanın etkisi; medya ve çocukluk obezitesi; dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve okulun rolü. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve içerik | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Çocuk ve medya ilişkisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
3 | Dijital medya ürünleri (çizgi filimler, reklamlar, bilgisayar oyunları, internet siteleri vb.) | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
4 | Medya kuramları ve çocuk | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
5 | Çocuk hakları ve medya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
6 | Gelişim ve öğrenmede medyanın etkisi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Erken okuryazarlık ve medya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medyadaki şiddet ve çocuklar üzerindeki etkileri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
10 | Prososyal davranışlar ve medya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
11 | Toplumsal cinsiyet ve medya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
12 | Medyanın çocuk sağlığı üzerindeki etkileri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
13 | Dijital medyaya erişim ve kullanımda aile ve öğretmenin rolü | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
14 | Çocuk ve medya ile ilgili yapılan bilimsel çalışmalar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi Grup Çalışması |
15 | Genel değerlendirme | Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yıldırım, S. ve Doğutaş, A. (2021). Çocuk, medya ve sosyal medya. Ankara: Eğiten. | |
2 | Kılıç, Ş. (2021). Çocuk ve medya. Ankara: Pegem. | |
3 | İçin Akçalı, S. (2020). Çocuk ve medya. Ankara: Nobel. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 132 |