|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HALE ÇOTUK (halecotuk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HALE ÇOTUK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, zihin yetersizliğinden etkilenmiş çocuklara yönelik sosyal beceri öğretimini edindirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal becerileri tanımlar ve önemini kavrar. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-7 Alanıyla ilgili özgün bilgi kaynaklarını kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal becerileri değerlendirme yöntemlerini edinir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal beceri öğretim süreci planlamayı öğrenir. |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-5 Öğretim strateji, yöntem, teknikler ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Öğrencilerin gelişim ve öğrenme özellikleriyle ilgili bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal beceriyi tanımlama; sosyal becerilerin önemi; sosyal becerilerin yararları; sosyal becerinin öğrenilmesi; sosyal beceri öğretiminin unsurları; sosyal beceri öğretiminde dikkat edilecek noktalar; sosyal beceri öğretiminde kullanılan yöntemler; sosyal beceri öğretimine hazırlık; sosyal beceri öğretimi planlama; sosyal beceri öğretimi taslağı hazırlama; sosyal beceri öğretimini uygulama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal beceriler ve sosyal yeterlilik | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal beceri ve performans eksikliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal becerilerin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerde sosyal beceri eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sosyal beceri eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Bilişsel süreç yaklaşımıyla sosyal beceri öğretimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Doğal müdahale uygulamaları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aile merkezli uygulamalar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Akran aracılı müdahaleler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Temel tepki öğretimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sosyal öyküler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Video modelle öğretim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Replikli öğretim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Teknoloji destekli öğretim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Çiftçi, İ., Sucuoğlu, B. (2005). Bilişsel Süreç Yaklaşımıyla Sosyal Beceri Öğretimi: Kök Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, makale |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |