|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DERYA ÖZLEM YAZLIK (doyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarının çıkarım yapma, önermelerin geçerliliğini savunma, genellemelerde bulunma, mantıksal örüntüleri kullanarak stratejiler yapılandırma gibi konularda bilgi sahibi olmalarını sağlayarak matematiğin mantıksal akıl yürütme süreçlerini doğru ve etkin biçimde kullanmalarını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çıkarım yapma ve akıl yürütme süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Herhangi bir matematiksel durumu örüntü ve ilişkileri açıklayarak ve kullanarak analiz edebilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Kendi stratejilerini kullanarak işlem ve ölçümler hakkında tahminlerde bulunabilir. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Matematik öğretiminde mantıksal akıl yürütme süreçlerini içeren etkinlikler tasarlayarak uygulayabilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma; mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma; bir matematiksel durumu analiz ederken matematiksel örüntü ve ilişkileri açıklama ve kullanma; yuvarlama, uygun sayıları gruplandırma, ilk veya son basamakları kullanma gibi stratejileri veya kendi geliştirdikleri stratejileri kullanarak işlem ve ölçümlerin sonucuna dair tahminlerde bulunma; belirli bir referans noktasını dikkate alarak ölçmeye ilişkin tahminde bulunma | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Akıl yürütme ile ilgili temel kavramlar ve akıl yürütme türleri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Çıkarımların doğruluğunu ve geçerliliğini savunma. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Mantıklı genellemelerde ve çıkarımlarda bulunma. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Akıl yürütmede örüntü ve ilişkilerin rolü. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Akıl yürütmede kullanılan stratejiler. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Tümevarım. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Tümdengelim. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tahminde bulunma. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Tahmin etme stratejileri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Mantıksal akıl yürütme süreçlerini içeren etkinliklerin tasarlanması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
12 | Mantıksal akıl yürütme süreçlerini içeren etkinliklerin tasarlanması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
13 | Mantıksal akıl yürütme süreçlerini içeren etkinliklerin tasarlanması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
14 | Mantıksal akıl yürütme süreçlerini içeren etkinliklerin tasarlanması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
15 | Mantıksal akıl yürütme süreçlerini içeren etkinliklerin tasarlanması, tartışılması ve dönütlerin verilmesi | Tartışma Yöntemi, Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erdem, E. (2022). Mantıksal Akıl Yürütme. Pegem Akademi. | |
2 | Aydoğan-Yenmez, A. ve Gökçe, S. (2022). Matematiksel Akıl Yürütme. Anı Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları, Ders Notları, Bilgisayar ve Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 3 | 5 | 15 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 100 |