Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İMEAE 304 - İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: İMEAE 304 Adı: OLASILIK VE İSTATİSTİK ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilerin temel düzeyde ihtiyaç duyacakları istatistik ve olasılık konuları ilgili kavram ve fikirleri geliştirmelerini, bu kavramlar ve fikirler arasında anlamlı ilişkiler kurmalarını sağlamak ve istatistiksel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramların dayandığı temelleri ve öğrenme kuramlarını göz önünde bulundurarak etkili öğrenme için etkinlikler hazırlar. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları öğrencilerin nasıl algıladıklarını analiz eder. PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 5-8. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan bir konuda ders planı tasarlar ve uygular. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar.
PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır.
PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Olasılık ve istatistik öğretimde kullanılan araç-gereç, teknoloji ve materyallerin öğretime katkılarını bilir. PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlar, formüle eder ve inceler PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir.
PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Olasılıkla ilgili temel kavramlar ve müfredat ve ilgili programlar Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
2 Olasılık çeşitleri Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
3 Olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları. Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
4 Veri Toplama Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
5 Verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi ve problem kurma Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
6 Dağılım kavramı, sıklık dağılımlar Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
7 Merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri ve problem kurma Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Olasılık ve İstatistik ile ilgili temel kavramların öğretim yaklaşımları Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
10 Olasılık ve İstatistik konusundaki kavram yanılgıları ve nedenleri Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
11 Olasılık ve İstatistikin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
12 Olasılık ve İstatistik öğretiminde kullanılabilecek materyaller Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
13 Olasılık ve İstatistik konularında öğrenci düşünüşünü analiz etme Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
14 Teknoloji Destekli Olasılık ve İstatistik Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
15 Olasılık ve İstatistik öğretiminde uygulanabilecek etkinlikler Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 etkinlik temelli olasılık ve istatistik öğretimi (Serdar Baltacı, Suphi Önder Bütüner)
2 teknolojik pedagojik alan bilgisi destekli olasılık ve istatistik öğretimi (Hatice Akkoç, Sibel Yeşildere İmre)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 0 0 0
2.Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
3.Laboratuvar Sınavı 0 0 0
4.Sunum 0 0 0
5.Rapor 0 0 0
6.Seminer 0 0 0
7.Performans Ödevi 0 0 0
8.Dönem Ödevi 0 0 0
9.Proje 0 0 0
Final Sınavı 15 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0 0 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0 0 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0 0 0
Sözlü Sınav 0 0 0
Kısa Sınav (Quiz) 0 0 0
Laboratuvar Sınavı 0 0 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 8 8
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 15 15
0
0
Toplam İş Yükü 114