|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin temel düzeyde ihtiyaç duyacakları istatistik ve olasılık konuları ilgili kavram ve fikirleri geliştirmelerini, bu kavramlar ve fikirler arasında anlamlı ilişkiler kurmalarını sağlamak ve istatistiksel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramların dayandığı temelleri ve öğrenme kuramlarını göz önünde bulundurarak etkili öğrenme için etkinlikler hazırlar. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Olasılık ve istatistik ile ilgili kavramları öğrencilerin nasıl algıladıklarını analiz eder. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | 5-8. sınıf matematik dersi öğretim programında yer alan bir konuda ders planı tasarlar ve uygular. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-7 Matematiksel dili alan derslerinde ve matematik öğrenme ve öğretme sürecini planlarken doğru ve etkili şekilde kullanır. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Olasılık ve istatistik öğretimde kullanılan araç-gereç, teknoloji ve materyallerin öğretime katkılarını bilir. |
PÇ-21 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Gerçek hayattaki problemleri istatistiksel ve matematiksel tekniklerle tanımlar, formüle eder ve inceler |
PÇ-12 Matematik ve diğer disiplinlerdeki problemlerle ilgili modellemeler ve çözümler üretir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Olasılıkla ilgili temel kavramlar, olasılık çeşitleri, olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları; veri toplama, verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi, dağılım kavramı, sıklık dağılımları, merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri konularının öğretimi (ders içeriğini düzenleme-uygun öğretim materyallerini ve stratejilerini kullanma vb.); bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama, öğrencilerin yaşadığı zorlukları, hatalarını, kavram yanılgılarını ve bunların nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Olasılıkla ilgili temel kavramlar ve müfredat ve ilgili programlar | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Olasılık çeşitleri | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Olasılık simülasyonları ve olasılık dağılımları. | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Veri Toplama | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Verilerin organize edilmesi, gösterimi ve analizi ve problem kurma | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Dağılım kavramı, sıklık dağılımlar | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Merkezî eğilim ölçüleri ve dağılım ölçüleri ve problem kurma | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Olasılık ve İstatistik ile ilgili temel kavramların öğretim yaklaşımları | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Olasılık ve İstatistik konusundaki kavram yanılgıları ve nedenleri | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Olasılık ve İstatistikin günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisi | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Olasılık ve İstatistik öğretiminde kullanılabilecek materyaller | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Olasılık ve İstatistik konularında öğrenci düşünüşünü analiz etme | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Teknoloji Destekli Olasılık ve İstatistik | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Olasılık ve İstatistik öğretiminde uygulanabilecek etkinlikler | Tartışma Yöntemi, Alatma Yöntemi, Soru Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | etkinlik temelli olasılık ve istatistik öğretimi (Serdar Baltacı, Suphi Önder Bütüner) | |
2 | teknolojik pedagojik alan bilgisi destekli olasılık ve istatistik öğretimi (Hatice Akkoç, Sibel Yeşildere İmre) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 0 | 0 | 0 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 15 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | 0 | 0 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |