|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN (sdgedik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SOLMAZ DAMLA GEDİK ALTUN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğretmen adaylarının özdüzenleme ve üstbiliş kavramları hakkında bilgi sahibi olmasını, özdüzenlemeli öğrenme süreçlerini yönetebilmesini, özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları oluşturabilmesini ve kendi özdüzenleme becerilerini geliştirebilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Özdüzenleme ve üstbiliş kavramlarını kavrar, bu kavramların önemi hakkında fikir sahibi olur. |
PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özelliklerini bilir ve bu tür öğrencileri takdir eder. |
PÇ-5 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Özdüzenlemeli öğrenme stratejilerinin kullanımı konusunda öğrencilere rehberlik etmeyi değerli bulur. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları geliştirir. |
PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Matematik öğretim programıyla ilgili gelişme ve yenilikleri takip edip öğretme etkinliklerine uyarlar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Kendi özdüzenleme becerilerini yönetir ve geliştirir. |
PÇ-15 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-19 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Özdüzenleme ve özdüzenlemeli öğrenme süreçleri; matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenmenin amacı ve önemi; matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri ve özdüzenlemeli öğrenme stratejileri; özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları ve öğretim uygulamaları; üstbiliş; öğretmenlerde özdüzenleme; üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Özdüzenleme ile ilgili temel kavramlar. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
2 | Matematik eğitiminde özdüzenlemenin amacı ve önemi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
3 | Matematik öğretiminde özdüzenlemeli öğrenenin özellikleri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
4 | Matematik eğitiminde özdüzenlemeli öğrenme stratejileri. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
5 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen sınıf ortamları. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Özdüzenlemeli öğrenmeyi destekleyen öğretim uygulamaları. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Üstbiliş | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öz düzenleme ve kavramsal anlama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Öz düzenleme ve kavramsal anlama | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
11 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
12 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
13 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
14 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
15 | Üstbiliş ve özdüzenleme becerilerinin değerlendirilmesi. | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Proje Sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akış-Mutluluk Bilimi Mihaly Csikszentmihalyi | |
2 | Özdüzenleme - Öğrenmeden Öğretime Özdüzenleme Davranışlarının Gelişimi, Stratejiler Ve Öneriler(G, Sakız) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
3.Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
4.Sunum | 5 | 1 | 30 |
5.Rapor | 0 | 0 | 0 |
6.Seminer | 0 | 0 | 0 |
7.Performans Ödevi | 5 | 1 | 30 |
8.Dönem Ödevi | 0 | 0 | 0 |
9.Proje | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 15 | 30 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 15 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 15 | 15 |
c) Performans Ödevi | 1 | 5 | 5 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Sözlü Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 116 |