|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KİBAR GÜL (k.sungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı okul dışı öğrenmenin kapsamını, okul dışı ortamlarda fen öğretimini; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini açıklamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Okul dışı öğrenmenin kapsamını açıklayabilir. |
PÇ-2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-19 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. PÇ-23 Sanatsal ve kültürel etkinliklere etkin olarak katılır. PÇ-25 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özelliklerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-6 Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının özelliklerini bilir ve programı etkin bir şekilde uygular. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Farklı okul dışı ortamlara en uygun olan öğretim yöntemlerini seçebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-17 Fen, Teknoloji, Mühendislik, Matematik ve Eğitim disiplinlerinde; edindiği bilgi ve becerileri eleştirel biçimde değerlendirerek, bunları problemlerin çözümünde kullanır. PÇ-18 Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-19 Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Farklı okul dışı öğrenme etkinliklerini planlayarak sunabilir. |
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-13 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen bilimleri öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Okul dışı öğrenmenin kapsamı, okul dışı ortamlarda fen öğretimi; okul dışı öğrenme ortamlarına uygun öğretim yöntem ve teknikler. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve Pedagojik Öneminin verilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 2 | Okul dışı öğrenmenin kapsamı ve Pedagojik Öneminin verilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 3 | Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özellikleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 4 | Okul dışı öğrenme ortamlarının temel özellikleri | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 5 | Okul dışı ortamlarda fen öğretimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 6 | Okul dışı ortamlarda fen öğretimi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 7 | Güncel Fen Öğretim programında okul dışı ortamların yeri ve öneminin verilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Milli Parklar) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 10 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Müzeler) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 11 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Bilim Merkezleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 12 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Botanik Bahçeleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 13 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Ar-Ge Merkezleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 14 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Planetaryumlar) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 15 | Okul dışı öğrenme etkinliklerinin planlanması uygulanması ve değerlendirilmesi (Öğrenci Sunumları Hayvanat Bahçeleri) | Öğrenci Sunumları Anlatma Yöntemi Soru Cevap Yöntemi Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ertaş, H. ve Şen, A.İ. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları | |
| 2 | Laçin, Ş. (2011). Fen öğretiminde okul dışı öğrenme ortamları, Ankara: Pegem Akademi Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları Ders Notları Bilgisayar (Akıllı Tahta) | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8--16 | 2 | 60 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 112 | ||