Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 201 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 201 Adı: BATI MÜZİĞİ TEORİ VE UYGULAMASI 3 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı müziksel işitme, okuma, yazma becerileri çerçevesinde kuramsal bilgilerle birlikte tek ve çok ses algılama-tanıma, yatay ve dikey (ezgi-akor) dikte, analiz, ritmik yapıları tanıma, nota çözümleme (deşifre), okuma ve yazma becerilerini kazanabilmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçüleri gruplandırabilme; basit, bileşik ve karma ölçülerde uygulamalar yapabilir. PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Dört diyez– dört bemollü majör ve minör tonlarda uygulamalar yapabilir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1 Aralıklar ve Akorların Kuruluşu 2 Dört Sesli Akorların Durumu 3 Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma 4 Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu 5 Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu 6 Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma 7 I-IV, I-V Fonksiyonları Arasında Armonik ve Melodik Bağlantılar Yapma 8 IV-V Bağlantısı 9 Farklı Fonksiyonlarda Durum Değişikliği Yapma 10 6’lı Akorlar ve bu akorların kök akorlar ile bağlantıları 11 6’lı Akorların Bağlantıları 12 Kadans 4-6 Akoru 13 Geçici 4-6 Akorları 14 İşleyici 4-6 Akorları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin amaçları, içeriği ve kaynakları. Anlatma Yöntemi
2 Bileşik ölçü kavramı. İki zamanlı bileşik ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. Beceri Geliştirme Çalışması
3 La majör ve fa diyez minör dizi ve tonaliteleri. Tek anahtarda çift sesli dikte. Beceri Geliştirme Çalışması
4 Majör ve minör üç sesli akorların kök ve çevrimleriyle tanıma, okuma, yazma ve çözümleme. Beceri Geliştirme Çalışması
5 Müzikte pentatonizm kavramı. Pentatonik dizi kuruluşları ve türleri. Üç ve dört zamanlı bileşik ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. Beceri Geliştirme Çalışması
6 Eksik ve artık üç sesli akorların kök ve çevrimleriyle tanıma, okuma, yazma ve çözümleme. Beceri Geliştirme Çalışması
7 Müzik biçimlerine ilişkin temel kavramlar (motif, cümle, periyod, şarkı formları vb.). Mi bemol majör ve do minör dizi ve tonaliteleri. Beceri Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 Dominant 7 akorunu tanıma, kurma ve çözümlerini yapabilme. Beceri Geliştirme Çalışması
10 Karma (aksak) ölçü kavramı. İki zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. İki anahtarda çift sesli dikte. Beceri Geliştirme Çalışması
11 Mi majör ve do diyez minör dizi ve tonaliteleri. Üç zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. Beceri Geliştirme Çalışması
12 Transpoze kavramı. Ölçü sayısı aktarımı ve farklı ritmik yapılanmalar kapsamında uygulamalar. Beceri Geliştirme Çalışması
13 La bemol ve fa minör dizi ve tonaliteleri. Dört zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. Beceri Geliştirme Çalışması
14 Ezgi yazma ve müzikal cümleleme çalışmaları. Beceri Geliştirme Çalışması
15 Düzeye uygun müzik eserlerini, tonal, ritmik, melodik, armonik, nüans, hareket ve ifade açısından çözümleme. Beceri Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi. Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi. Usman, O. (2017). Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz Cilt 2: Temel Armoni. Konya: Eğitim Yayınevi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 45 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 45 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 1 2
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 2 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 4 2 8
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 4 2 8
0
0
Toplam İş Yükü 62