|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Geleneksel müzik türlerimizden Halk müziğini tanıma ve öğrenme genel amacı doğrultusunda; halk müziğinin teorik yapısını anlamak, seslendirebilmek, solfejini yapabilmek, dikte yapabilmek, ezgi yazabilmek ve aktarımını sağlayabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Halk Müziğini oluşturan temel ögeleri bilir. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-5 Türk ve Batı Müziği tarihi hakkında gerekli bilgi ve donanıma sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Türk Halk Müziğinde kullanılan perde ve aralıkları tanır ve uygular |
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları
ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye
sahiptir. PÇ-13 Forms in Turkish Folk Music recognizes and performs according to their regions. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Türk Halk Müziğinin tanımı, tarihi, oluşumu ve kavramları. | Anlatma Yöntemi |
2 | Türk Halk Müziğinde kullanılan komalı sesler ve aralıklar. | Anlatma Yöntemi |
3 | Uşşak (Kerem) dörtlüsü, basit usuller. | Anlatma Yöntemi |
4 | Uşşak (Kerem) dizisi. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
5 | Uşşak (Kerem) dizisi. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
6 | Hüseyni beşlisi. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
7 | Hüseyni dizisi. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hüseyni dizisi. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
10 | Çeşitli basit usul ve dizilerde solfej dikte çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
11 | Birleşik usuller ve çeşitleri. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
12 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
13 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
14 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
15 | Çeşitli dizi ve usullerde solfej, dikte ve ezgi yaratma teknikleri. | Beceri Geliştirme Çalışmas |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ALİM Yaşar Kemal- Aydın Atalay “Bağlama Metodu 1” , Aktüel Yayınları, 2004, İstanbul | |
2 | SARISÖZEN, Muzaffer, Türk Halk Müziğinde Usuller, Mifad Yayınları, Ankara, 1970 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
dikte ve ezgi yaratmak için yardımcı kitap. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 45 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 45 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 2 | 8 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
Sözlü Sınav | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 4 | 2 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 94 |