Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 209 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 209 Adı: ARMONİ VE EŞLİKLEME 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Majör ve minör akorları 4 partili olarak kurabilmek, esas derece akorlarını temel ve çevrim konumlarında kullanarak piyanoda eşlik modelleri oluşturmak ve uygun eserlerin armonik analizini yapmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Üç sesli akorları kök durumunda dört partili olarak yazabilme; PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye sahiptir.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Dar ve Geniş serimlerde akor kurabilme ve onları ayırt edebilme; PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Aralıklar ve Akorların Kuruluşu .Dört Sesli Akorların Durumu.Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma.Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu. Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu .Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma. I-IV, I-V Fonksiyonları Arasında Armonik ve Melodik Bağlantılar Yapma. IV-V Bağlantısı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Aralıklar ve Akorların Kuruluşu Beceri Geliştime Yöntemi
2 Dört Sesli Akorların Durumu Beceri Geliştime Yöntemi
3 Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma Beceri Geliştime Yöntemi
4 Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu Beceri Geliştime Yöntemi
5 Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu Beceri Geliştime Yöntemi
6 Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma Beceri Geliştime Yöntemi
7 I-IV, I-V Fonksiyonları Arasında Armonik ve Melodik Bağlantılar Yapma Beceri Geliştime Yöntemi
8 Ara Sınav
9 IV-V Bağlantısı Beceri Geliştime Yöntemi
10 Farklı Fonksiyonlarda Durum Değişikliği Yapma Beceri Geliştime Yöntemi
11 6’lı Akorlar ve bu akorların kök akorlar ile bağlantıları Beceri Geliştime Yöntemi
12 6’lı Akorların Bağlantıları Beceri Geliştime Yöntemi
13 Kadans 4-6 Akoru Beceri Geliştime Yöntemi
14 Geçici 4-6 Akorları Beceri Geliştime Yöntemi
15 İşleyici 4-6 Akorları Beceri Geliştime Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası
2 Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi. Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 45 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 45 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 1 2
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 2 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 2 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 4 4 16
Sözlü Sınav 4 2 8
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 4 2 8
0
0
Toplam İş Yükü 90