Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Üç sesli akorları kök durumunda dört partili olarak yazabilme; |
PÇ-11 Türk Müziği formları, besteleme kuralları
ve besteleme teknikleri hakkında gerekli bilgiye
sahiptir. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
|
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 |
Dar ve Geniş serimlerde akor kurabilme ve onları ayırt edebilme; |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
|
Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Aralıklar ve Akorların Kuruluşu .Dört Sesli Akorların Durumu.Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma.Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu. Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu .Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma. I-IV, I-V Fonksiyonları Arasında Armonik ve Melodik Bağlantılar Yapma. IV-V Bağlantısı |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Aralıklar ve Akorların Kuruluşu |
Beceri Geliştime Yöntemi |
2 |
Dört Sesli Akorların Durumu |
Beceri Geliştime Yöntemi |
3 |
Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma |
Beceri Geliştime Yöntemi |
4 |
Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu |
Beceri Geliştime Yöntemi |
5 |
Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu |
Beceri Geliştime Yöntemi |
6 |
Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma |
Beceri Geliştime Yöntemi |
7 |
I-IV, I-V Fonksiyonları Arasında Armonik ve Melodik Bağlantılar Yapma |
Beceri Geliştime Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
IV-V Bağlantısı |
Beceri Geliştime Yöntemi |
10 |
Farklı Fonksiyonlarda Durum Değişikliği Yapma |
Beceri Geliştime Yöntemi |
11 |
6’lı Akorlar ve bu akorların kök akorlar ile bağlantıları |
Beceri Geliştime Yöntemi |
12 |
6’lı Akorların Bağlantıları |
Beceri Geliştime Yöntemi |
13 |
Kadans 4-6 Akoru |
Beceri Geliştime Yöntemi |
14 |
Geçici 4-6 Akorları |
Beceri Geliştime Yöntemi |
15 |
İşleyici 4-6 Akorları |
Beceri Geliştime Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası |
2 |
Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası
Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning
Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi.
Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi. |