Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 213 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 213 Adı: BİREYSEL ÇALGI EĞİTİMİ 3 Teorik+Uygulama: 1+0 AKTS: 1
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Keman:Becerileri pekiştirici çalışmalar, sağ elde karmaşık yay teknikleri ve uygulamalar, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar. 1.Konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımı uygulamaları, detaşe ve legato tekniklerini geliştirme, staccato (Kesik kesik çalma) yay tekniği uygulamaları. Teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme. Viyola: Viyola öğretiminde teknik alıştırma ve etütlerle, Türk ve dünya bestecilerinin eserlerinden örnekleri seslendirmeyi; bireysel gelişime uygun olarak Viyolayı öğrenmeyi, çalgıya özgü literatür ile seslendirme-yorumlama yapabilmeyi ve bu çalgıyla müzik eğitimi alanında etkinlik yapabilme becerisini kazandırmayı amaçlar. Çello: Konumda öğrenilen becerileri pekiştirme, sağ elde karmaşık yay tekniklerini uygulama, dört telde değişik sol el becerilerini içeren çalışmalar ve yeni bir konuma geçiş. Bulunulan konumda değişik parmak düşürme ve çabuklaştırma çalışmaları, dört teli kapsayan karma yay kullanımlarını uygulama, detaşe ve legato tekniklerini geliştirme, vibratoya ilişkin temel bilgiler, teknik ve müzikal becerileri kapsayan düzeye uygun ulusal ve evrensel boyuttaki eserleri seslendirme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Keman:Konumda bütün tellerdeki nota ve sesleri doğru ve temiz çalabilme Viyola:Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri gereğine uygun çalabilme. Çello:Viyolonselde III. Konum bilgisi PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Keman:Öğrenilen yay tekniklerini kapsayan çalışmalar yapabilme Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesleri çalarken yay hareketlerinde doğru davranışlar sergileyebilme Çello:I.,IV. Ve III. Konum geçişli çalabilme. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Performans Ödevi
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Keman:1.Konumda 2 oktav La majör dizi çalışması, yay teknikleri ile örneklendirilmesi Viyola: Bir önceki yarıyıl öğrenilen konuların genel tekrarı Çello:Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Keman:1.Konumda 2 oktav La majör dizi çalışması, yay teknikleri ile örneklendirilmesi Viyola: Bir önceki yarıyıl öğrenilen konuların genel tekrarı Çello:Bir Önceki Yarıyıl Öğrenilen Konuların Genel Tekrarı Kontrabas Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
2 Keman:La majör tonda dizi ve arpej örneklerinin çalışılması Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve sesler ile uygulamalar Çello: III. Konum Bilgisi. III. Konumda Çalma. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
3 Keman:La majör tonda etüt çalışması Viyola: Çeyrek (onaltılık) değerdeki nota ve seslerde yay tekniği bilgisi. Çello: Karma Tekniği Bilgisi. Yay tekniğini Geliştirici çalışmalar. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
4 Keman:Üç dörtlük ölçüde bağlı yay çeşitleri ile etüt çalışması Viyola: Sol elde çabuk çalmaya dönük çalışmalar Çello: II. Konum Bilgisi. II. Konumda Çalma. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
5 Keman:Altı sekizlik ritmlerde yay tekniklerinin uygulandığı etüt çalışması Viyola: Noktalı notalardaki yay tekniği bilgisi Çello: Konum Değiştirme. Konum Geçişli Çalışmalar. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
6 Keman:Si bemol majör dizi çalışması. Çeşitli yay biçimlerinde örnekler. Si bemol majör tonda etüt çalışması Viyola: I.konumda bütün tellerdeki nota ve sesler Çello: LegatoTekniği Kontrabas:1.ve 2.Konum arası geçişli etüt bilgisi G Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
7 Keman:Düzeye uygun eğitsel eser örneğinde çalışmaların sürdürülmesi Viyola: I. pozisyonda karma yay kullanımları ve tel atlamalı çalışmalar Çello: Vibrato Tekniği Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
8 Ara Sınav
9 Keman:Öğrenilen tonlarda etüt çalışmasında farklı ritimlerde yay uygulamaları Viyola: II. pozisyonda kalıcı çalışmalar Çello: Fa Majör Tonalitesi. Fa Majörde Çalışmalar. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
10 Keman:Staccato yay tekniği çalışması, alıştırmaları Viyola: II. pozisyonda kalıcı çalışmalar Çello: Re Minör Tonalitesi. Re Minörde Çalışmalar. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
11 Keman:1.Konumda her telde ve tel geçişlerinde staccato yay tekniği karakterinin bozulmadan sürdürülmesi çalışması Viyola: I-II. pozisyon geçişli çalışmalar Çello: Teknik ve Müzikal Problemler ve Çözümleri Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
12 Keman:Staccato yay tekniğine ilişkin etüt çalışması Viyola: I-II. pozisyon geçişli çalışmalar Çello: Karma Egzersiz Çalışmaları Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
13 Keman:Öğrenilen tonlarda ve yay tekniklerinde etüt çalışması Viyola: Basit çift ses çalışmaları Çello: Konum Değiştirme Ve Yay Tekniği. Egzersiz ve Etüt Çalışmaları. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
14 Violin:Etude study of learned tones and bow techniques. Viola: Simple double voice studies. Cello: Changing Position and Bow Technique. Exercise and Study Studies. Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
15 Keman:Öğrenilen yay tekniklerinin ve nüansların çalışılan düzeye uygun eser üzerinde devam ettirilmesi Viyola: Eşlikli eser çalışması Çello: Genel Tekrar. Finale Hazırlık Bireysel Çalışma Yöntemi Enstrüman Çalma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bireysel çalgı metotları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 45 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 45 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 1 1
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 2 4
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 2 8
Ara Sınav 2 2 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 4 2 8
0
0
Toplam İş Yükü 37