Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 505 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 505 Adı: DRAMA VE MÜZİKLİ OYUNLAR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ERGİN ERGİNER (erginerginer@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ERGİN ERGİNER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuklarla daha iyi iletişim kurabilmek için, müziği kullanarak yaratıcılığı geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Etkinliklere yaratıcı şekilde müziksel düşünerek katılabilir. PÇ-7 Çocuk şarkıları dağarcığını oluşturarak bu kapsamdaki ezgilere bir müzik aleti ile eşlik eder.
PÇ-25 Eğitim müziği ile ilgili geniş bir dağarcığa sahiptir; bu dağarcığı amaca uygun kullanarak ve gelişen teknolojiyi takip ederek müzik öğretimine yansıtır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Çocuk oyunlarına müziksel olarak eşlik yapabilir PÇ-7 Çocuk şarkıları dağarcığını oluşturarak bu kapsamdaki ezgilere bir müzik aleti ile eşlik eder.
PÇ-20 Sanatsal ve kreatif konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Basit çocuk şarkıları besteleyebilir. PÇ-
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Müzik ve yaratıcı drama, Yaratıcı drama ve dans, Yerel ve evrensel çocuk oyunları ve dansları, Yerel ve evrensel çocuk tekerlemeleri, Yerel ve evrensel müzikli çocukları ve rontlar, çocukların sorunlarını müzikle çözme / müzik terapi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Isınma Çalışmaları: Tanışma, isim tekniklerini kullanmaya dönük müzikli çocuk oyunları. Etkinlik Örnekleri: Güven Koridoru, İsimli İstop, Yumak, Hop! Hop! Hop! Hüp! Hüp! Hüp!
2 Isınma Çalışmaları: Basit iletişim kurma tekniklerini kullanmaya dönük müzikli oyunlar Etkinlik Örnekleri: Neredesin? Buradayım!, Çoklu köşe kapmaca
3 Isınma Çalışmaları: Duyu organlarını tanıma ve kullanma Etkinlik Örnekleri: Kulaktan kulağa, Görme engelliye yardım!, Sesimden bul! vb.
4 Isınma Çalışmaları: Vücudunu tanıma ve beden dili çalışmaları Etkinlik Örnekleri: Heykel / Balmumu çalışması, Donmuş fotoğraf
5 Isınma Çalışmaları: Dikkat ve farkındalık Etkinlik Örnekleri: Merkeze odaklanma, ritmi fark etme, farklı açıları algılama, bakma, görme ve anlamlandırma
6 Isınma Çalışmaları: Güven Etkinlik Örnekleri: Hacı Yatmaz, Rumi ile Güven Halkası
7 Isınma Çalışmaları: Ritim Çalışmaları Etkinlik Örnekleri: Tek ses, çift ses, çoklu kompozisyonlar, Zım te re lel li! Gıy gı dı gıy gıy! Düt dü rü düt düt! Yapoyi ya!
8 Ara Sınav
9 Aksesuarlardan yararlanma ve çocuklar için müzik yapma Etkinlik Örnekleri: Bardakla çocuklar için ritim üretme
10 Orf Çalgıları ile çocuk müziği Tik tak! Bırrrrrrrrrrr!
11 Ostinati Sing Step Grow!
12 Doğaçlama Çalışmaları: Beden Dili ve müzik Bedenimasyon, Şok!
13 Doğaçlama Çalışmaları Etkinlik Örnekleri: Hikaye yaratma ve ilk sözlü uygulamalar
14 Doğaçlama Çalışmaları Etkinlik Örnekleri: Müzikli masal ve ninniler
15 Yaratıcı çocuk oyunları -?- , -?- , -?-
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Adıgüzel, Ö. (2018) Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
2 Edwards, L. (2012). Music and movement: A way of life for the young child. Pearson Higher Ed.
3 Watson, V. (2012). Teaching Your Young Child Music. Hong Kong: Brillkids.
4 Erginer, E. (2022). Öğretim İlke Yöntemleri, Ankara: Pegem Akademi
5 Erginer, E. (2019). Yüz Boyama Öğretimi, Ankara: Pegem Akademi
6 Üstündağ, T. (2012). Yaratıcı Drama Öğretmenimin Günlüğü, Ankara: Pegem Akademi
7 Rumens Syratt, R. (2019). Çocuklar İçin Müzik, Ankara: 1001 Çiçek
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Her türlü artık malzeme ve kumaştan aksesuarlar, oyuncaklar, görsel ve işitsel teknolojik sunucular, Orf Çalgıları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 6 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 2 4 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 15 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 1 2
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 4 16
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 2 23 46
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 1 6 6
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 4 4 16
0
0
Toplam İş Yükü 90