|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı müziksel işitme, okuma, yazma becerileri çerçevesinde kuramsal bilgilerle birlikte tek ve çok ses algılama-tanıma, yatay ve dikey (ezgi-akor) dikte, analiz, ritmik yapıları tanıma, nota çözümleme (deşifre), okuma ve yazma becerilerini kazanabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dikte yazabilir |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Beş diyez– beş bemollü majör ve minör tonlarda uygulamalar yapabilir. |
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini,
değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve
aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik
bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1 Aralıklar ve Akorların Kuruluşu 2 Dört Sesli Akorların Durumu 3 Akorları Dört Sesli Olarak 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlarda Yazma 4 Dar Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu 5 Geniş Serimde Dört Partili Akor Kuruluşu 6 Aynı Fonksiyonda 3’lü, 5’li ve 8’li Durumlar Arasında Değişiklik Yapma 7 I-IV, I-V Fonksiyonları Arasında Armonik ve Melodik Bağlantılar Yapma 8 IV-V Bağlantısı 9 Farklı Fonksiyonlarda Durum Değişikliği Yapma 10 6’lı Akorlar ve bu akorların kök akorlar ile bağlantıları 11 6’lı Akorların Bağlantıları 12 Kadans 4-6 Akoru 13 Geçici 4-6 Akorları 14 İşleyici 4-6 Akorları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Karma ölçü kavramı. İki zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması |
2 | Mi majör ve do diyez minör dizi ve tonaliteleri. Tek anahtarda çift sesli dikte. | Beceri Geliştirme Çalışması |
3 | Majör ve minör dört sesli akorların kök ve çevrimleriyle tanıma, okuma, yazma ve çözümleme. | Beceri Geliştirme Çalışması |
4 | Müzikte kromatizm kavramı. kromatik dizi kuruluşları ve türleri. Üç ve dört zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması |
5 | Eksik ve artık dört sesli akorların kök ve çevrimleriyle tanıma, okuma, yazma ve çözümleme. | Beceri Geliştirme Çalışması |
6 | La bemol majör ve fa minör dizi ve tonaliteleri. | Beceri Geliştirme Çalışması |
7 | La bemol majör ve fa minör tonlarda dikte yazma | Beceri Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dominant 9 akorunu tanıma, kurma ve çözümlerini yapabilme. | Beceri Geliştirme Çalışması |
10 | Karma (aksak) ölçü kavramı. üç zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. İki anahtarda çift sesli dikte. | Beceri Geliştirme Çalışması |
11 | Si majör ve Sol diyez minör dizi ve tonaliteleri. Üç zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması |
12 | Modulasyon kavramı. Ölçü sayısı aktarımı ve farklı ritmik yapılanmalar kapsamında uygulamalar. | Beceri Geliştirme Çalışması |
13 | Re bemol majör ve Si bemol minör dizi ve tonaliteleri. Dört zamanlı karma ölçü, ölçü vurma, okuma alıştırmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması |
14 | Ezgi yazma ve müzikal cümleleme çalışmaları. | Beceri Geliştirme Çalışması |
15 | Düzeye uygun müzik eserlerini, tonal, ritmik, melodik, armonik, nüans, hareket ve ifade açısından çözümleme. | Beceri Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Armoni - Nurhan CANGAL | |
2 | Form Bilgisi - Nurhan CANGAL | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi. Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi. Usman, O. (2017). Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz Cilt 2: Temel Armoni. Konya: Eğitim Yayınevi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 3 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |