|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM KILINÇER (ozlem.kilincer@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders öğrencilerin öğretim programlarıyla ilgili temel kavramlar; müzik dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişimi; güncel müzik dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı beceriler; öğrenme ve alt öğrenme alanları; kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisi; kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyaller; ölçme değerlendirme yaklaşımı ve öğretmen yeterlilikleri hakkında bilgilenmelerini sağlayarak okul ortamında müzik derslerinde kullanılan öğretim programının temel yaklaşımını ayrıntılı olarak kavrayabilmelerini amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk Eğitim Sistemi’nin ilke ve amaçlarını ve öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları tartışır. |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-17 Alanındaki ve toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim imkanlarını kullanarak ileri düzeyde eleştirel ve analitik iletişim kurar. PÇ-18 Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Okul ortamında kullanılan müzik dersi öğretim programının geçmişten günümüze gelişimini tartışır. |
PÇ-10 Alanı ile ilgili karşılaşılan problemlerin
çözümüne yönelik olarak amaca uygun gerekli verileri
toplar. PÇ-26 Müzik Eğitimi ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | müzik eğitiminde uygun ölçme ve değerlendirme bilgi ve becerileri kazanacaklardır |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-21 Müzik öğretmenliği mesleğine özgü bilgi, beceri ve tutumları kazanır. PÇ-23 Mesleğe yönelik gerekli alt yapıya sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders içeriği ile ilgili bilgi verme, geçen dönem öğrenilen müzik öğretim metotlarını hatırlama (Koldaly, Orff, Dalcroze, Suzuki) Türk Eğitim Sistemi’nin ilke ve amaçları hakkında konuşma ve ülkemizde müzik eğitimi, genel müzik eğitimi sistemi, ülkemizde yeni program anlayışı, ülkemizdeki müzik programının tarihsel gelişimi ve felsefesi hakkında tartışma Türkiye’deki öğretim programları, yapılandırmacı yaklaşım, İlköğretim ve ortaöğretim programları, öğrenme alanları, kazanımlar ve etkinlikler hakkında konuşma ve yıllık plan okuma çalışmaları yapma. Yaparak Yaşayarak öğrenme ilkesini pekiştirici uygulamalı küçük etkinlikler yapma. Programın önerdiği ölçme ve değerlendirme araçlarını tanıma MEB İlkokul, Ortaokul ve Lise kademelerinde kullanılan müzik öğretim programının önerdiği “Müzik Dersi Öğrenme-Öğretme Süreci”ni tanıma ve bu program anlayışına göre hazırlanan örnek ders planları ÖDEV 1: MEB programı anlayışına göre göre bir ders planı hazırlama Öğrencilerin hazırladıkları ders planları hakkında konuşma ve örnek uygulamalar yapma Kodaly’e göre genel ders planı çerçevesi ve bir ders işleniş sürecini tanıma ve Kodaly’e göre bir ders planı nasıl yapılır konusunda bilgilenme ÖDEV 2: Kodaly yöntemine göre bir ders planı hazırlama | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriği ile ilgili bilgi verme, geçen dönem öğrenilen müzik öğretim metotlarını hatırlama (Koldaly, Orff, Dalcroze, Suzuki) | Anlatma Yöntemi |
2 | Türk Eğitim Sistemi’nin ilke ve amaçları hakkında konuşma ve ülkemizde müzik eğitimi, genel müzik eğitimi sistemi, ülkemizde yeni program anlayışı, ülkemizdeki müzik programının tarihsel gelişimi ve felsefesi hakkında tartışma | Tartışma Yöntemi |
3 | Türkiye'deki öğretim programları, yapılandırmacı yaklaşım, ilk ve orta öğretim programları, öğrenme alanları, kazanımlar ve etkinlikler hakkında konuşma ve yıllık planın okunması. Yaparak öğrenme ilkesini pekiştiren küçük pratik etkinlikler yapmak. | Tartışma Yöntemi |
4 | Programın önerdiği ölçme ve değerlendirme araçlarını tanıma | Anlatma Yöntemi |
5 | MEB İlkokul, Ortaokul ve Lise kademelerinde kullanılan müzik öğretim programının önerdiği “Müzik Dersi Öğrenme-Öğretme Süreci”ni tanıma ve bu program anlayışına göre hazırlanan örnek ders planları ÖDEV 1: MEB programı anlayışına göre göre bir ders planı hazırlama | Rapor Hazırlama |
6 | Öğrencilerin hazırladıkları ders planları hakkında konuşma ve örnek uygulamalar yapma | Grup Çalışması |
7 | Kodaly’e göre genel ders planı çerçevesi ve bir ders işleniş sürecini tanıma ve Kodaly’e göre bir ders planı nasıl yapılır konusunda bilgilenme ÖDEV 2: Kodaly yöntemine göre bir ders planı hazırlama | Rapor Hazırlama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kodaly yöntemine göre hazırlanan ders planı üzerinde konuşma ve örnek uygulamalar yapma | Grup Çalışması |
10 | Orff öğretim aşamaları hakkında konuşma ve Orff düzenlemeleri ile nota yazımı hakkında bilgi verme ÖDEV 3: Orff yaklaşımına göre bir ders planı hazırlama ÖDEV 4: Tekerleme çokseslendirme düzenemeleri | Bireysel Çalışma Yöntemi |
11 | Orff yaklaşımına göre hazırlanan ders planı üzerinde konuşma ve örnek uygulamalar yapma | Grup Çalışması |
12 | Tekerleme ödevleri uygulamaları | Bireysel Çalışma Yöntemi |
13 | Materyal geliştirme ve öğretim materyali üretme hakkında konuşma ve öğretimde kullanılacak ders kitapları ve materyallerden örneklerin sunumu (elektronik materyaller, çalışma yaprakları, yararlanılacak kaynaklar vb.) | Anlatma Yöntemi |
14 | Dinleme ve söyleme eğitimine yönelik derslerde yapılacak etkinlik uygulamaları ve kanon öğretme süreci ÖDEV 5: Okul müzik eğitiminde kullanabilecek 2 adet kanon bulma | Anlatma Yöntemi |
15 | Kanon öğretme süreci uygulamaları ve dönem konularının tekrarı | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BOSHKOFF, R. (1991, October). Lesson Planning the Kod?ly Way. Music Educators Journal, 30-34. | |
2 | CAMPBELL, P. S. & SCOTT-KASSNER, C. (1995). Music in Childhood. New York: Schirmer Books. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
BOSHKOFF, R. (1991, October). Lesson Planning the Kod?ly Way. Music Educators Journal, 30-34. BOZKAYA, İ. Okul Ortamında Müzik. Özhan Matbaacılık, 2001. CAMPBELL, P. S. & SCOTT-KASSNER, C. (1995). Music in Childhood. New York: Schirmer Books. CHOKSY, L. (1988). The Kod?ly Method. (2nd ed.). New Jersey: Prentice-Hall. EROL, O. ve KOÇAK, K.O. Karamela Sepeti. Morpa Kültür Yayınları, 2005. FRAZEE, J. (1987). Discovering Orff: A Curriculum for Music Teachers. New York: Schott. MANN, R. LOVELL, J. & TEKSE, P. (1998). Yayınlanmamış ders notları. Arizona State University, Tempe, Arizona. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |