|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yan dereceler ile yedili ve dokuzlu akorları içeren bağlantıları kullanarak piyanoda eşlik oluşturmak ve uygun eserlerin armonik analizini yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dominant 7 akorunun ve çevrimlerinin kuruluşunu kavrayabilme ve akora ait bağlantılar yapabilme |
PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir. PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Majör ve minor dizilerde yan derecelerin yapısı ve özelliklerini kavrayabilme |
PÇ-13 Forms in Turkish Folk Music
recognizes and performs according to their regions. PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler. |
Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Marş armoni kullanarak armonize yapabilme; |
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir. PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dominant 7 Akoru Dominant 7 Çevrimleri VI. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı VI. Derece Akorunun Subdominant fonksiyonlu kullanımı II. Derece Akoru II7 ve Çevrimleri VII7 akoru ve çevrimleri II7, VII7, V7 ve çevrimlerini içeren bağlantılar D9 akoru II9 akoru III. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı III. Derece Akorunun Dominant Fonksiyonlu kullanımı armoni | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dominant 7 Akoru | Düzey Geliştirme Çalışması |
2 | Dominant 7 Çevrimleri | Düzey Geliştirme Çalışması |
3 | VI. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı | Düzey Geliştirme Çalışması |
4 | VI. Derece Akorunun Subdominant fonksiyonlu kullanımı | Düzey Geliştirme Çalışması |
5 | II. Derece Akoru | Düzey Geliştirme Çalışması |
6 | II7 ve Çevrimleri | Düzey Geliştirme Çalışması |
7 | VII7 akoru ve çevrimleri | Düzey Geliştirme Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | II7, VII7, V7 ve çevrimlerini içeren bağlantılar | Düzey Geliştirme Çalışması |
10 | D9 akoru | Düzey Geliştirme Çalışması |
11 | II9 akoru | Düzey Geliştirme Çalışması |
12 | III. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı | Düzey Geliştirme Çalışması |
13 | III. Derece Akorunun Dominant Fonksiyonlu kullanımı | Düzey Geliştirme Çalışması |
14 | Marş armoni | Düzey Geliştirme Çalışması |
15 | Genel Tekrar | Düzey Geliştirme Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası | |
2 | Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi. Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi. Usman, O. (2017). Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz Cilt 2: Temel Armoni. Konya: Eğitim Yayınevi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 45 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 45 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 2 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 2 | 4 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 4 | 2 | 8 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 58 |