Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MUZAE 210 - MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MUZAE 210 Adı: ARMONİ VE EŞLİKLEME 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MÜZİK ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİN ERDEM KAYA (erdemkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yan dereceler ile yedili ve dokuzlu akorları içeren bağlantıları kullanarak piyanoda eşlik oluşturmak ve uygun eserlerin armonik analizini yapmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dominant 7 akorunun ve çevrimlerinin kuruluşunu kavrayabilme ve akora ait bağlantılar yapabilme PÇ-1 Müzik öğretmenliği programını başarıyla tamamlayan öğrenciler, programları ile ilgili temel kavramları tanırlar
PÇ-2 Notaların isimlerini, yerlerini, değerlerini, ölçü sistemlerini, müzik işaretlerini, dizi ve aralıkları, tonalite vb. konuları içeren temel müzik bilgilerine sahiptir.
PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Majör ve minor dizilerde yan derecelerin yapısı ve özelliklerini kavrayabilme PÇ-13 Forms in Turkish Folk Music recognizes and performs according to their regions.
PÇ-14 Çok sesli müzik dağarının dönem dönem kullanıldığı armoni kurallarını ve bu kurallarla üretilmiş eserleri örnekleri ile birlikte inceler.
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Marş armoni kullanarak armonize yapabilme; PÇ-3 Dizilerin oluşumu, üç ve dört sesli akorların kuruluşu, dizilerin armonizasyonu, kadanslar, ikincil dominantlar, vekil akorlar, gerilim sesleri, modal değişim akorları bilir.
PÇ-4 Çalgı ve sese dayalı uygun temel çalışmalar; dizi, egzersiz, etütler ile çeşitli dönemlere ve tekniklere ait uygun eserler seslendirir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dominant 7 Akoru Dominant 7 Çevrimleri VI. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı VI. Derece Akorunun Subdominant fonksiyonlu kullanımı II. Derece Akoru II7 ve Çevrimleri VII7 akoru ve çevrimleri II7, VII7, V7 ve çevrimlerini içeren bağlantılar D9 akoru II9 akoru III. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı III. Derece Akorunun Dominant Fonksiyonlu kullanımı armoni
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dominant 7 Akoru Düzey Geliştirme Çalışması
2 Dominant 7 Çevrimleri Düzey Geliştirme Çalışması
3 VI. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı Düzey Geliştirme Çalışması
4 VI. Derece Akorunun Subdominant fonksiyonlu kullanımı Düzey Geliştirme Çalışması
5 II. Derece Akoru Düzey Geliştirme Çalışması
6 II7 ve Çevrimleri Düzey Geliştirme Çalışması
7 VII7 akoru ve çevrimleri Düzey Geliştirme Çalışması
8 Ara Sınav
9 II7, VII7, V7 ve çevrimlerini içeren bağlantılar Düzey Geliştirme Çalışması
10 D9 akoru Düzey Geliştirme Çalışması
11 II9 akoru Düzey Geliştirme Çalışması
12 III. Derece Akoru ve tonik fonksiyonlu kullanımı Düzey Geliştirme Çalışması
13 III. Derece Akorunun Dominant Fonksiyonlu kullanımı Düzey Geliştirme Çalışması
14 Marş armoni Düzey Geliştirme Çalışması
15 Genel Tekrar Düzey Geliştirme Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası
2 Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bakihanova, Z. (2003). Armoni. Ankara: Yorum Matbaası Benjamin, T., Horvit, M., Nelson, R. (2008). Techniques and materials of music (7th ed.) Belmont, CA: Cengage Learning Cangal, N. (2005). Armoni. (3. basım) Ankara: Arkadaş Yayınevi. Rimsky-Korsakof, N. (1996). Kuramsal ve Uygulamalı Armoni. (2. Baskı) (Çev. Ahmet Muhtar Ataman) İzmir: Levent Müzik Evi. Usman, O. (2017). Çok Sesli Batı Müziğinde Yazım ve Analiz Cilt 2: Temel Armoni. Konya: Eğitim Yayınevi.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 45 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 45 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 1 2
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 2 8
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 2 4
       c) Performans Ödevi 2 2 4
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 2 8
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 4 4 16
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 2 8
Final Sınavı 4 2 8
0
0
Toplam İş Yükü 58