|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı mimarlıkla ilgili düşünmenin, mimarlığı yeniden ifade etmenin ve mimarlıkla ilgili bir söz söylemenin fotografik araçlarını ve yöntemlerini aramaktır. Bildiğimiz mekanların alışılagelmemiş biçimde fotografik olarak yeniden üretilmesi sürecini kapsamaktadır. Mimari yapıları farklı bakış açıları ile 2 boyutta yeniden kurgulayarak imge inşası kavramı geliştirilmektedir. Böylece yalnızca fotoğraf makinesi ve kamera gibi temel görsel üretim araçlarının kullanımını değil estetiği ve anlatım gücünü arttıracak donanımsal bilgilere de sahip olunması amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fotoğraf tarihi hakkında genel kültüre sahip olur. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Fotoğrafın diğer disiplinlerle ilişkisini bilir. |
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir. PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir. PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Mimari fotoğraf çekimi hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Fotoğraf okuma,yorumlama ve çözümleme bilgisine sahip olur |
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel kültür, güzel sanatlar ve görsel iletişim konularına özgü kuramsal bilgilerin yanında etkili durağan görüntüler oluşturma konularında yeterliğini arttıracak uygulamalı bilgiler, hazırlanmış farklı içeriklere sahip ders başlıkları altında verilmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, ders ve sınavlar hakkında bilgilendirme ve tanışma | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
2 | Görsel kültür tarihi ve fotoğraf sanatında imge | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
3 | Fotoğraf-sanat ilişkisi ve fotoğrafın kullanım alanları | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
4 | Fotoğrafta mekan algısı ve temsil | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
5 | Fenomenoloji | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
6 | Perspektif kuramı ve tarihi | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
7 | Dijitalleşme çağında fotoğraf ve 20. yy görsel teknolojiler | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Deneysel fotoğraf ve fotoğrafta alternatif yaklaşımlar | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
10 | Mimarlıkta fotoğrafın kullanımı ve fotoğrafın günümüzdeki paylaşımı | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
11 | Final Projesi Geliştirme | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
12 | Final Projesi Geliştirme | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
13 | Final Projesi Geliştirme | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
14 | Final Projesi Geliştirme | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
15 | Final Sunumları | Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkiye'de Fotoğrafta Modern ve Çağdaşi Yaklaşımlar. Engin ÖZENDES | |
2 | Fotoğraf Üzerine. Susan SONTAG | |
3 | Fotoğraf ve Toplum. Gisele FREUND. | |
4 | Reading Images: The Grammar of Visual Design, Gunther KRESS, Theo van LEEUWEN | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kamera |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |