Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / İÇM416 - İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Kodu: İÇM416 Adı: İMGENİN İNŞAASI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı mimarlıkla ilgili düşünmenin, mimarlığı yeniden ifade etmenin ve mimarlıkla ilgili bir söz söylemenin fotografik araçlarını ve yöntemlerini aramaktır. Bildiğimiz mekanların alışılagelmemiş biçimde fotografik olarak yeniden üretilmesi sürecini kapsamaktadır. Mimari yapıları farklı bakış açıları ile 2 boyutta yeniden kurgulayarak imge inşası kavramı geliştirilmektedir. Böylece yalnızca fotoğraf makinesi ve kamera gibi temel görsel üretim araçlarının kullanımını değil estetiği ve anlatım gücünü arttıracak donanımsal bilgilere de sahip olunması amaçlanmıştır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Fotoğraf tarihi hakkında genel kültüre sahip olur. PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir
PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir
PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Fotoğrafın diğer disiplinlerle ilişkisini bilir. PÇ-3 İç mimarlık ve tasarımın diğer alanlarında teknik bilgiye sahiptir.
PÇ-4 Karşılaştığı problemlerde iki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Mimari fotoğraf çekimi hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
PÇ-8 Teknik ve estetik konuları analiz etme becerisine sahiptir.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Fotoğraf okuma,yorumlama ve çözümleme bilgisine sahip olur PÇ-5 Mekan-İnsan-Mobilya-Çevre ilişkilerini tasarım yoluyla çözümleme becerisine sahiptir
PÇ-6 Mesleki ve genel kültür bilgisini edinir.
PÇ-7 Tasarım yoluyla etkin bir şekilde iletişim kurabilme yetkinliğine sahiptir.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Görsel kültür, güzel sanatlar ve görsel iletişim konularına özgü kuramsal bilgilerin yanında etkili durağan görüntüler oluşturma konularında yeterliğini arttıracak uygulamalı bilgiler, hazırlanmış farklı içeriklere sahip ders başlıkları altında verilmektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş, ders ve sınavlar hakkında bilgilendirme ve tanışma Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
2 Görsel kültür tarihi ve fotoğraf sanatında imge Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
3 Fotoğraf-sanat ilişkisi ve fotoğrafın kullanım alanları Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
4 Fotoğrafta mekan algısı ve temsil Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
5 Fenomenoloji Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
6 Perspektif kuramı ve tarihi Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
7 Dijitalleşme çağında fotoğraf ve 20. yy görsel teknolojiler Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
8 Ara Sınav
9 Deneysel fotoğraf ve fotoğrafta alternatif yaklaşımlar Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
10 Mimarlıkta fotoğrafın kullanımı ve fotoğrafın günümüzdeki paylaşımı Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
11 Final Projesi Geliştirme Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
12 Final Projesi Geliştirme Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
13 Final Projesi Geliştirme Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
14 Final Projesi Geliştirme Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
15 Final Sunumları Yüzyüze tartışma ve powerpoint sunumu
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Türkiye'de Fotoğrafta Modern ve Çağdaşi Yaklaşımlar. Engin ÖZENDES
2 Fotoğraf Üzerine. Susan SONTAG
3 Fotoğraf ve Toplum. Gisele FREUND.
4 Reading Images: The Grammar of Visual Design, Gunther KRESS, Theo van LEEUWEN
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kamera

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 4 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 4 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 14 56
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 2 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 1 5
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 119