| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere, ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlayarak, yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturulma becerisi kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine tanımlar. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| DÖÇ-2 | Vitrin ve fuar standı tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini anlatır. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| DÖÇ-3 | Sınırlı metrekare içerisinde malzeme, zaman ve maliyet sınırlarına dikkat ederek mekanı çözümler. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| DÖÇ-4 | Farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları keşfeder. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| DÖÇ-5 | Sınırlı metrekare içerisinde özgün ve sürdürülebilir vitrin ve fuar stantları tasarlar. | 
			
		 
			PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir  | 
		 Performans Ödevi | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dersin içeriği, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre, uygun malzeme kullanarak, zaman ve maliyet sınırlarını düşünerek, özgün ve sürdürülebilir sergileme mekanları tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Ders hakkında genel bilgi; Ticari mekanlardan olan vitrin ve fuar standı kavramı ve tasarım yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 2 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 3 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 4 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalarVitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 5 | Vitrin tasarımı yaparken aydınlatmanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 6 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 7 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 10 | Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 11 | Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 12 | Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 13 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 14 | Vitrin tasarımı yaparken aydınlatmanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 15 | Vitrin tasarımı yaparken maliyetlerin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press | |
| 2 | Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California | |
| 3 | Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A. | |
| 4 | Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers | |
| 5 | Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher | |
| 6 | Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press | |
| 7 | Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press | |
| 8 | Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King | |
| 9 | Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press | |
| 10 | Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York | |
| 11 | Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Çizim ve maket malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 4 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 4 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 4 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 119 | ||