|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İÇ MİMARLIK BÖLÜMÜ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA BALABAN VAROL (edabalaban@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere, ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine göre tanımlayarak, yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları oluşturulma becerisi kazandırmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ticari mekânlardan olan vitrin ve fuar stantlarının mekânsal özelliklerini tasarım ilkeleri prensiplerine tanımlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Vitrin ve fuar standı tasarımında malzeme, zaman ve maliyet ilişkilerini anlatır. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sınırlı metrekare içerisinde malzeme, zaman ve maliyet sınırlarına dikkat ederek mekanı çözümler. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre yenilikçi ve çağdaş sergileme elemanları tasarımları keşfeder. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Sınırlı metrekare içerisinde özgün ve sürdürülebilir vitrin ve fuar stantları tasarlar. |
PÇ-1 İç mimarlık alanında sanat ve tasarım bilgilerini aktarabilme ve kullanabilme becerilerine sahiptir PÇ-2 Mekanı oluşturan birimler arasındaki ilişkileri ve mekan tasarlama yöntemlerini kullanabilir |
Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dersin içeriği, sınırlı metrekare içerisinde farklı fonksiyon ve ihtiyaçlara göre, uygun malzeme kullanarak, zaman ve maliyet sınırlarını düşünerek, özgün ve sürdürülebilir sergileme mekanları tasarlama prensipleri konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgi; Ticari mekanlardan olan vitrin ve fuar standı kavramı ve tasarım yapılırken dikkat edilmesi gereken unsurlar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
2 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
3 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
4 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalarVitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
5 | Vitrin tasarımı yaparken aydınlatmanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
6 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
7 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Vitrin tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
10 | Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
11 | Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
12 | Fuar standı tasarımı yaparken firma kimliğinin ve markanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
13 | Vitrin tasarımı yaparken kullanılacak malzemenin, renk ve dokunun tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
14 | Vitrin tasarımı yaparken aydınlatmanın tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
15 | Vitrin tasarımı yaparken maliyetlerin tasarıma etkisi. Proje üzerinde çalışmalar | Sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Siegal, J. (2008), More Mobile: Portable Architecture for Today, New York: Princeton Architectural Press | |
2 | Urbach, H. (Ed.), Betsky, A., Kronenberg, R., Scoates, C. (2003), Lot-Ek: Mobile Dwelling Unit, Santa Barbara: D.A.P./University Art Museum, University of California | |
3 | Shaoqiang, W. (2015), New Portable Architecture: Designing Mobile & Temporary Structures, Promotora de Prensa International S. A. | |
4 | Seonwook, K. & Miyoung, P. (2012), Mobile Architecture (Construction and Design Manual), DOM Publishers | |
5 | Klanten, R.(Ed.), Ehmann, S.(Ed.), Galindo, M.(Ed.) (2015), The New Nomads: Temporary Spaces and a Life on the Move, Gestalten Publisher | |
6 | Banham, R. (1970), Theory and design in the first machine age, London:Architectural Press | |
7 | Cook, P., & Archigram (Group). (1999), Archigram, New York: Princeton Architectural Press | |
8 | Kronenburg, R. (2007), Flexible: Architecture that responds to change, London:Laurence King | |
9 | Siegal, J. (2002), Mobile: The art of portable architecture, New York: Princeton Architectural Press | |
10 | Baldwin, J., (1996) Bucky Works: Buckminster Fuller's Ideas for Today, John Wiley&Sons, New York | |
11 | Brayer, A, M. &Simonot, B. (2002), Archilab’s Future House, London: Thames&Hudson | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çizim ve maket malzemeleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 4 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 4 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 119 |