Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / RPDAE 201 - REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK

Kodu: RPDAE 201 Adı: GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
FİKRİYE ALKIM ARI,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı, bireyin yaşam süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) döneminin özelliklerini bilir. PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır.
PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum sağlamanın ruh sağlığı üzerindeki etkisini açıklayabilir. PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar.
PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar arasındaki ilişkiye günlük yaşamdan örnekler verebilir. PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar.
PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır.
PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik); genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri, genç yetişkinliğe özgü gelişim görevleri, genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma, genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum; orta yetişkinlik öneminin temel özellikleri, orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar, orta yetişkinlikte bedensel gelişim, orta yetişkinlikte bilişsel gelişim, orta yetişkinlikte kişilik gelişimi, orta yetişkinlikte psiko-sosyal gelişim; yaşlılık döneminin temel özellikleri, yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri, yaşlılık döneminde bedensel gelişim, yaşlılık döneminde kişilik gelişimi, yaşlılık döneminde bilişsel gelişim ve yaşlılık döneminde psiko-sosyal gelişim.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) döneminin gelişimsel özellikleri Anlatma Yöntemi
2 Genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri Anlatma Yöntemi
3 Genç yetişkinlik döneminde gelişim görevleri Anlatma Yöntemi
4 Genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma Anlatma Yöntemi
5 Genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma Anlatma Yöntemi
6 Genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum Anlatma Yöntemi
7 Orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Orta yetişkinlik dönemine özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar Anlatma Yöntemi
10 Orta yetişkinlikte bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, psiko-sosyal gelişim Anlatma Yöntemi
11 Yaşlılık döneminin temel özellikleri Anlatma Yöntemi
12 Yaşlılık döneminde gelişim görevler Anlatma Yöntemi
13 Yaşlılık döneminde bedensel gelişim, kişilik gelişimi, Anlatma Yöntemi
14 Yaşlılık döneminde bilişsel gelişim ve psiko-sosyal gelişim Anlatma Yöntemi
15 Genel tekrar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim. Gelişim Psikolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara.
2 Onur B. (2021), Gelişim Psikolojisi. İmge Kitapevi.
3 Bacanlı H., Şerife Işık Terzi, Ş. I. (2019). Yetişkinlik ve Yaşlılık Gelişimi ve Psikolojisi, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 %40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 %60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 107