|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FİKRİYE ALKIM ARI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı, bireyin yaşam süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi incelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) döneminin özelliklerini bilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-5 Bireylerle profesyonel bir psikolojik danışma ilişkisi kurma, sürdürme ve sonlandırma için gerekli olan bilgi ve becerileri etkili şekilde kullanır. PÇ-27 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum sağlamanın ruh sağlığı üzerindeki etkisini açıklayabilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-6 Farklı yaş gruplarına ve hedef kitlelere yönelik eğitsel, mesleki ve kişisel sosyal rehberlik alanlarında ihtiyaca göre bireysel ya da grupla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri sunar. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar arasındaki ilişkiye günlük yaşamdan örnekler verebilir. |
PÇ-2 Psikolojik danışma ve rehberlik alanı ile ilgili kuram, yaklaşım ve temel kavramları açıklar. PÇ-29 Bireyin normal ve normal dışı davranışlarına ve davranışlarının dinamiğine ilişkin farkındalık kazanır. PÇ-30 Toplumların ve bireylerin kültürel ve sosyo-ekonomik özelliklerinin tanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik); genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri, genç yetişkinliğe özgü gelişim görevleri, genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma, genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum; orta yetişkinlik öneminin temel özellikleri, orta yetişkinliğe özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar, orta yetişkinlikte bedensel gelişim, orta yetişkinlikte bilişsel gelişim, orta yetişkinlikte kişilik gelişimi, orta yetişkinlikte psiko-sosyal gelişim; yaşlılık döneminin temel özellikleri, yaşlılık dönemine özgü gelişim görevleri, yaşlılık döneminde bedensel gelişim, yaşlılık döneminde kişilik gelişimi, yaşlılık döneminde bilişsel gelişim ve yaşlılık döneminde psiko-sosyal gelişim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yetişkinliğe geçiş (beliren yetişkinlik) döneminin gelişimsel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Genç yetişkinlik döneminin temel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Genç yetişkinlik döneminde gelişim görevleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma | Anlatma Yöntemi |
5 | Genç yetişkinlik döneminde yakın ilişki kurma | Anlatma Yöntemi |
6 | Genç yetişkinlik döneminde çalışma yaşamına uyum | Anlatma Yöntemi |
7 | Orta yetişkinlik döneminin temel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta yetişkinlik dönemine özgü gelişim görevleri ve karşılaşılabilecek sorunlar | Anlatma Yöntemi |
10 | Orta yetişkinlikte bedensel gelişim, bilişsel gelişim, kişilik gelişimi, psiko-sosyal gelişim | Anlatma Yöntemi |
11 | Yaşlılık döneminin temel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Yaşlılık döneminde gelişim görevler | Anlatma Yöntemi |
13 | Yaşlılık döneminde bedensel gelişim, kişilik gelişimi, | Anlatma Yöntemi |
14 | Yaşlılık döneminde bilişsel gelişim ve psiko-sosyal gelişim | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Santrock, J. W. (2021). Yaşam Boyu Gelişim. Gelişim Psikolojisi, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara. | |
2 | Onur B. (2021), Gelişim Psikolojisi. İmge Kitapevi. | |
3 | Bacanlı H., Şerife Işık Terzi, Ş. I. (2019). Yetişkinlik ve Yaşlılık Gelişimi ve Psikolojisi, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 107 |