|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHTAP ARACI KAZICI (maraci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHTAP ARACI KAZICI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin tüm dünyada yaşanan ve insan kaynakları fonksiyonlarının uygulanma biçimine yön veren gelişimler ve değişimler hakkında bilgi sahibi olmalarını ve bu bilgileri pratikte kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanındaki güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Yeni insan kaynakları yönetim uygulamalarını iş hayatında tatbik edebilir. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kriz dönemlerinde insan kaynakları süreçlerini yönetebilir. |
PÇ-1 İşletme, İktisat, Hukuk, Sosyoloji, Matematik, İstatistik, Yönetim gibi insan kaynakları yönetimi ile ilgili kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur. PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-5 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, işlenmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Verim düşürücü problemlere çözüm üretebilir |
PÇ-2 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili temel ve güncel teknik bilgileri kullanır. PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yetenek Yönetimi, İş Hayatında Duygusal Zeka, Çift Kariyerli Eşler (Aileler) Sorunu, Psikolojik Sermaye Öğrenilmiş Çaresizlik, Ayışığı Sorunu, Farklılıkların Yönetimi, Tükenmişlik Sendromu, X-Y-Z Kuşakları, Cam Tavan Sendromu, Duygusal Emek, İşkoliklik, Karar Yorgunluğu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yetenek Yönetimi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
2 | İş Hayatında Duygusal Zeka | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
3 | Çift Kariyerli Eşler (Aileler) Sorunu | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
4 | Psikolojik Sermaye | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
5 | Öğrenilmiş Çaresizlik | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
6 | Ayışığı Sorunu | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
7 | Farklılıkların Yönetimi | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tükenmişlik Sendromu | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
10 | X-Y-Z Kuşakları | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
11 | Duygusal Emek | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
12 | Cam Tavan Sendromu | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
13 | İnsan kaynakları yönetimi ve yapay zeka | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
14 | İşkoliklik | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
15 | Karar Yorgunluğu | Anlatma Yöntemi Kaynak Tarama Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akdemir, Bünyamin (2017). İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar, Beta Yayınevi, 1.Basım. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, makale, slayt |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |