|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İSKENDER MUZ (iskender.muz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İSKENDER MUZ, ŞEYMA AKKAYA DEVİREN, EMEL ATLI, MAHMUT POLAT, DAVUT SARITAŞ, İBRAHİM ERDOĞAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Topluma hizmet uygulamalarını tanımak ve bu konuyla ilgili sosyal bilgiler programlarında yer alan kazanımları kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak; diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilenmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Topluma hizmet uygulamalarının önemini kavrar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Toplumsal sorunları tartışır. |
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Toplumsal sorunlar hakkında uzman olmayan kişileri bu konuda bilgilendirir. |
PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-4 | Toplumun yerel ve evrensel güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlar. |
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. PÇ-16 Bilgi ve iletişim teknolojilerini fen ve teknoloji öğretiminde etkin bir şekilde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-5 | Topluma hizmet çalışmalarının içinde gönüllü olarak yer almaya dair olumlu tutum geliştirir |
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| DÖÇ-6 | Projeleri yürütürken hem proje içinde, hem proje dışında etkili iletişim kurar. |
PÇ-10 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-11 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-12 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-14 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Toplum, topluma hizmet uygulamalar ve sosyal sorumluluklarımız | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin içeriğinin tanıtılması, toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 2 | Topluma hizmet uygulamalarının önemi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 3 | Toplumun güncel sorunlarını belirleme bu ders kapsamında toplum ile ilgili hangi alanlarda çalışılabileceğinin tartışılması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 4 | Toplumun güncel sorunları için çözüm üretmeye yönelik yeni projeler hazırlama | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 5 | Günümüzde topluma hizmet uygulamaları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 6 | Kentimizdeki topluma hizmet uygulamaları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 7 | Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı ya da Düzenleyici Olarak Katılmanın Önemi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 10 | Topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 11 | Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak toplumsal bir projede yer almaları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 12 | Öğrencilerin bilgi ve birikimlerini kullanarak yer aldıkları toplumsal projeleri paylaşmaları | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 13 | Proje bilgisi: Raporlaştırma hakkında genel bilgilendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 14 | Grup projelerinin sunumu ve teslimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 15 | Grup projelerinin sunumu ve teslimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap, işbirlikli öğrenme, grup çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kuzucu, K., & Kamer, S. T. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları, Pegem Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| İlgili proje dökümanları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 7 | 1 | 30 |
| 5.Rapor | 14 | 1 | 30 |
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 40 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 3 | 1 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||