|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal Bilgiler dersini tanımak ve bu dersin ortaya çıkışında belli başlı sosyal bilimlerin farkındalığını yaratmak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal Bilgiler dersinin varolma nedenlerini açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sosyal Bilgiler ile Sosyal Bilimler arasındaki farkı açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal Bilgiler dersinde yararlanılan sosyal bilim dalları ve birbirleriyle ilişkilerini açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal Bilgiler´in tanımı, tarihçesi, Sosyal Bilgiler´de gelenekler, demokratik vatandaş yetiştirme, ilköğretimde sosyal bilgiler ders programı, Sosyal Bilgiler´i etkileyen disiplinler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının tanıtılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Sosyal Bilgiler ile ilgili tanımların verilmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Sosyal Bilgiler’de Üç Temel Yaklaşım, Sosyal Bilgiler gelenekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sosyal Bilgiler ile sosyal bilimlerin farkı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Etkili Sosyal Bilgiler öğretimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Sınav öncesi genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Bilgiler öğretmeninde istenen nitelikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Sosyal Bilgiler´i oluşturan disiplinler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Sosyal Bilgiler´i oluşturan disiplinler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Sosyal Bilgiler´i oluşturan disiplinler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Sosyal Bilgiler dersinin geleceği | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Turan, R., & Yıldırım, T. (Eds.). (2016). Sosyal bilgilerin temelleri. Ankara: Anı Yayıncılık | |
2 | Ulusoy, K., Tay, B., & Turan, R. (2011). Sosyal Bilgilerin temelleri. Ankara: Pegem Akademi | |
3 | Bilgili, A. S. (Ed.). (2016). Sosyal bilgilerin temelleri. Pegem Akademi Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |