|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sosyal Bilgiler dersini tanımak ve bu dersin ortaya çıkışında belli başlı sosyal bilimlerin farkındalığını yaratmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal Bilgiler dersinin varolma nedenlerini açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal Bilgiler ile Sosyal Bilimler arasındaki farkı açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal Bilgiler dersinde yararlanılan sosyal bilim dalları ve birbirleriyle ilişkilerini açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sosyal Bilgiler´in tanımı, tarihçesi, Sosyal Bilgiler´de gelenekler, demokratik vatandaş yetiştirme, ilköğretimde sosyal bilgiler ders programı, Sosyal Bilgiler´i etkileyen disiplinler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 2 | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Lisans Programının tanıtılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 3 | Sosyal Bilgiler ile ilgili tanımların verilmesi ve değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Sosyal Bilgiler’de Üç Temel Yaklaşım, Sosyal Bilgiler gelenekleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Sosyal Bilgiler ile sosyal bilimlerin farkı | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 6 | Etkili Sosyal Bilgiler öğretimi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 7 | Sınav öncesi genel tekrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal Bilgiler öğretmeninde istenen nitelikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Sosyal Bilgiler´i oluşturan disiplinler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 11 | Sosyal Bilgiler´i oluşturan disiplinler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Sosyal Bilgiler´i oluşturan disiplinler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Sosyal Bilgiler dersinin geleceği | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 14 | Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Turan, R., & Yıldırım, T. (Eds.). (2016). Sosyal bilgilerin temelleri. Ankara: Anı Yayıncılık | |
| 2 | Ulusoy, K., Tay, B., & Turan, R. (2011). Sosyal Bilgilerin temelleri. Ankara: Pegem Akademi | |
| 3 | Bilgili, A. S. (Ed.). (2016). Sosyal bilgilerin temelleri. Pegem Akademi Yayınevi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 114 | ||