|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sosyal Bilgiler Öğretimi 1 dersi, sosyal bilgiler öğretmen adaylarını öğretme-öğrenme sürecinde strateji, ilke, yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanma konusunda bilinçlendirmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyal Bilgilerin amacı ve doğasını kavrar |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Sosyal bilgiler içeriği ve yapısını bilir |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sosyal Bilgiler öğretim geleneklerini kavrar |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Sosyal Bilgiler öğretiminde içerik seçimi ve düzenlenmesinde benimsenen ilkeleri bilir |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyal bilgilerde aşamalı sınıflamaya uygun amaç yazma örnekleri; sosyal bilgiler öğretiminde içerik seçimi ve düzenlenmesinde benimsenen ilkeler; içerik yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretimi bakımından incelenmesi; sosyal bilgilerde öğretme-öğrenme süreçleri kapsamında strateji, ilke, yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sosyal bilgiler ve tarihsel gelişimi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
2 | Sosyal bilgiler öğretiminde temel ilkeler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
3 | Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yaklaşımlar (Sosyal Bilgiler Gelenekleri) | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
4 | Sosyal Bilgiler öğretim programları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
5 | Sosyal bilgiler ders kitapları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
6 | Sosyal bilgiler eğitiminde bilgisayar ve internetten yararlanma | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
7 | Grafik ve tablo okuma becerilerinin geliştirilmesi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal bilgiler derslerinde görsel materyal ve doküman kullanımı | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
10 | Sosyal bilgiler dersinde kullanılan başlıca öğretim yöntem ve teknikleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
11 | Biribirini Etkileyerek/Birlikte Öğretim Yöntem-Teknikleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
12 | Deneyerek/Yaparak Öğrenme Yöntem-Teknikleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
13 | Bağımsız Çalışırken Kullanılan Yöntem-Teknikler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
14 | Doğrudan Öğretim Yöntem- Teknikleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
15 | Dolaylı Öğretim Yöntem-Teknikleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Öztürk, C. (2012). Sosyal bilgiler öğretimi. Demokratik Vatandaşlık Eğitimi. | |
2 | Sever, R. (2015). Sosyal bilgiler öğretimi. Nobel. | |
3 | Açıkalın, M. (2021). Araştırmaya dayalı sosyal bilgiler öğretimi. Yeni İnsan Yayınevi. | |
4 | ÇELİKKAYA, T. (2019). Sosyal Bilgiler Öğretimi I. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |