|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Siyaset biliminin tanımına yönelik farklı yaklaşımları ortaya koymak; iktidar, meşruiyet, otorite, devlet ve demokrasi kavramlarını analiz etmek; kavram ve kuramları somut siyasal kurum ve süreçlere uygulamaktır. Bu süreçte öğretmen adaylarına birey ve devletin birbirlerine karşı hak ve sorumluluklarından bahsedilerek, sosyal bilgiler eğitiminin en temel dinamiklerinden biri olan aktif vatandaşlığa vurgu yapılacaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Siyasetin, bilimsel yönünü keşfeder |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Temel siyasi kavramları öğrenir |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-18 Öğretim sürecinde çevre, kurum ve kuruluşlardan yararlanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ulusal ve küresel düzeydeki siyasi sorunlarını eleştirel bir bakış açısıyla ele alır |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ulusal ve küresel düzeydeki siyasi sorunlarına uygun çözüm yolları önerir |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Siyaset bilimini disiplininin ana çalışma kavramı olan iktidar kavramı değişik anlam, form ve mekanizmaları örnek alınarak irdelenecektir. Dünya genelinde siyasi yaklaşım ve modellere değinilecektir. Bunların tarihsel ve toplumsal gelişme süreçleri üzerinde durulacaktır . Yönetim anlayışları kapsamında ülkemizdeki mevcut anayasal düzende konuşulacak ve bilinçli vatandaşlık sürecine katkı sağlanacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Siyaset Biliminin Konusu, Kapsamı | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
2 | Siyaset Tarihi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
3 | Siyasal Rejimler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
4 | İktidar, Siyasal İktidar | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
5 | Devlet | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
6 | Demokrasi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
7 | Siyasal hayat ve birey | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Siyasal Partiler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
10 | Kamuoyu | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
11 | Bürokrasi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
12 | Seçimler ve Seçim Sistemleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
13 | Osmanlı Döneminde Seçimler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
14 | Cumhuriyet Döneminde Seçimler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
15 | Değerlendirme | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dursun, Davut (2002), Siyaset Bilimi, Beta, İstanbul,. | |
2 | Kapani, Münci (1988), Politika Bilimine Giriş, Bilgi Yay, Ankara. | |
3 | Öktem, Niyazi. Ahmet Ulvi Türkbağ, (2003), Felsefe, Sosyoloji, Hukuk ve Devlet, Der Yay. İstanbul. | |
4 | Ökten, Kaan H. (2003), Reformasyon Dönemi Siyasal ve Dinsel Düşünce Tarihine Giriş, Alfa Yay. İstanbul. | |
5 | Özlem, Doğan. (2008), Felsefe ve Doğa Bilimleri, Doğu Batı Yayınları ,Ankara. | |
6 | Şenel, Alaeddin, (1998), Çağdaş Siyasal Akımlar, İmaj Yayıncılık, | |
7 | Yayla, Atilla. (1999), Siyaset Teorisine Giriş, Siyasal Kitabevi, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |