|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğretmen adaylarının öğretmenlik ile ilgili kazanmış oldukları bilgi ve becerileri uygulama okullarında eğitim öğretim faaliyetlerine katılarak deneyim elde etmelerini sağlamak, öğretmenlik bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulama okullarındaki eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleyebilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Ders planı hazırlayabilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-11 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Hazırladığı ders planını sınıfta uygulayabilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-11 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Her hafta bir ders planı hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın dersten sorumlu öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltme ve tekrar uygulama yapılması ve portfolyo hazırlanmasını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Planlama | Tartışma |
2 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Hazırlanmış olan plandaki etkinlikleri uygulama | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Uygulamanın dersten sorumlu öğretmen ve öğretim elemanı tarafından değerlendirilerek eksiklerin tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | T.C. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Lisans Programları Öğretmenlik Uygulaması Dersi Yönergesi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 100 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 7 | 14 | 98 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 14 | 98 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 308 |