Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOSAE 502 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOSAE 502 Adı: GÜNÜMÜZ DÜNYA SORUNLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin temel amacı günümüz dünya sorunları, bu sorunların sebep ve olası çözümleri hakkında farkındalık kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Günümüz dünya sorunlarının nedenlerini özetleyebilir. PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
PÇ-17 Alana yakın görülen demokrasi, insan hakları ve vatandaşlık dallarda çalışmalar yürütür.
PÇ-18 Öğretim sürecinde çevre, kurum ve kuruluşlardan yararlanır.
PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Günümüz dünya sorunlarının çözümüne yönelik öneriler sunabilir. PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÇ-4 Türkçeyi güzel ve etkili kullanarak sağlıklı iletişim kurar.
PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar.
PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar.
PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki ve sosyal proje ve etkinliklere katılır, proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır.
PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal bilgiler dersinin konu üzerindeki yeri ve önemini değerlendirebilir. PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır.
PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar.
PÇ-7 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara, demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dünyanın karşı karşıya kaldığı politik, ekonomik, ekolojik ve sosyal sorunlar; açlık, fakirlik, insan hakları, nüfus, ırkçılık, terör, toprak kayması, erozyon, deprem, sel, kuraklık, çığ düşmesi, trafik, gürültü kirliliği, hava kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, kentleşme, ilaç bağımlılığı vb. sorunların incelenmesi; enerji sorunu ve çözüm önerileri; alternatif görüşler, çevre eğitimi, sosyal bilgiler dersinin bu konudaki yeri ve önemi; sürdürülebilir toplum tartışmaları ve eğitim.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel kavramlar Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
2 Başlıca dünya sorunları, günümüz dünya sorunlarının sınıflandırılması Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
3 Mülteci, sığınmacı ve göç sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
4 Kadın sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
5 Eğitim sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
6 Çevre sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
7 Küresel ısınma ve iklim değişikliği Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
8 Ara Sınav
9 Enerji sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
10 Su sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
11 Nüfus sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
12 Savaşlar ve sınır anlaşmazlıkları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
13 Terör Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
14 Irk, etnik grup, dil, din, mezhep ve cinsiyet ayrımcılığı Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
15 Açlık, kuraklık ve nüfus sorunları Tartışma, soru cevap, yansıtıcı yazma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydın, F. (2016). Günümüz dünya sorunları. Ankara: Pegem.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Makaleler, kitaplar, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120