|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, sosyal bilgilerde tarih öğretiminde yerel tarih, sözlü tarih ve tarihsel kanıtların kullanımına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyal bilgiler öğretiminde tarihsel kanıt kullanabilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal bilgiler öğretiminde sözlü tarih çalışmaları kullanabilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sosyal bilgiler öğretiminde yerel tarih çalışmaları kullanabilir. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tarihsel kanıt, yerel tarih ve sözlü tarih çalışmalarının teorik bilgisi; araştırma ve uygulamaların örnekleri; Sosyal Bilgiler öğretiminde bu tür tarih çalışmalarından faydalanılmasının teorik ve uygulamalı örnekleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Temel kavramlar | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 2 | Tarih öğretiminin amaçları, tarihsel düşünme becerileri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 3 | Öğrenme kuramları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile tarih öğretimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 4 | Kanıt temelli öğrenme, tarihsel kanıtlar ve tarih öğretimi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 5 | Yerel tarih, sözlü tarih ve tarih öğretimi, uygulama örnekleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 6 | Sosyal bilgilerde tarih öğretiminde yazılı kaynakların kullanılması, uygulama örnekleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 7 | Sosyal bilgilerde okul dışı mekanların tarih öğretiminde kullanılması, uygulama örnekleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal bilgilerde edebi ürünlerle tarih öğretimi, uygulama örnekleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 10 | Sosyal bilgilerde tarih öğretiminde resim, fotoğraf, film ve belgesellerin kullanılması, uygulama örnekleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 11 | Uygulamaya yönelik makalelerin incelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 12 | Uygulamaya yönelik makalelerin incelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 13 | Uygulamaya yönelik makalelerin incelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 14 | Uygulamaya yönelik makalelerin incelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 15 | Uygulamaya yönelik makalelerin incelenmesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Demircioğlu, İ. H. (2015). Tarih Öğretiminde Öğrenci Merkezli Yaklaşımlar. Ankara: Anı Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, makale, kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||