|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYŞEN TÜKEL (aysentukel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Dramanın tanımını, hedeflerini, özelliklerini bilme ve drama ile ilgili teknikleri öğrenerek sosyal bilgiler öğretiminde dramanın planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularında gerekli bilgi ve becerileri kazanadırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | 1 Drama yöntemini tanımlayarak uygulanma aşamalarını iaçıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Dramada kullanılan teknikler (Toplantı,toplu çizim, oyun, tamamlanmamış materyal, harita-şema çizimi, simülasyon, telefon görüşmesi, uzman görüşü, görüşme-sorgu) açıklayabilir. |
PÇ-14 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Sosyal Bilgiler öğretiminde drama tekniğini kullanarak etkinlik planlayarak uygulayabilir. |
PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-21 Öğrencilerin gelişimsel özellikleri, davranış yönetimi, öğrenme biçimleri ve güçlüklerinin bilgisine sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Eğitimde dramanın tanımları, drama ve tiyatro arasındaki farklar, içerik ve tanışma çalışmaları. Psikodrama, yaratıcı drama, drama-oyun ve eğitsel dramanın tanımı ve içeriği, eğitimde yaratıcı dramanın planlanması. Çocuklarla drama uygulamalarının tarihsel gelişimi, Türkiye’de dramanın tarihsel gelişimi. Eğitimde dramanın(Yaratıcı drama) uygulama aşamaları, dramanın yapılandırılması, dramanın bileşenleri. Eğitimde drama öğretmenin nitelikleri, öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar, öğrenme- öğretme yöntemi olarak sosyal bilgiler öğretiminde drama ve örnek uygulamalar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Drama dersi; eğitimde drama tanımı, hedefleri, özellikleri, eğitimde drama programının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi konularını içerir. Eğitimde drama ile ilgili gerekli teknikleri kullanma, uygulama planlama ve değerlendirme becerisi Eğitimde dramanın tanımları, drama ve tiyatro arasındaki farklar, içerik ve tanışma çalışmaları. | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama |
2 | Psikodrama, yaratıcı drama, drama-oyun ve eğitsel dramanın tanımı ve içeriği, eğitimde yaratıcı | Anlatma, tartışma, soru cevap, |
3 | Çocuklarla drama uygulamalarının tarihsel gelişimi, Türkiye’de dramanın tarihsel gelişimi, | Anlatma, tartışma, soru cevap, |
4 | Eğitimde dramanın(Yaratıcı drama) uygulama aşamaları, dramanın yapılandırılması, örnek uygulama. | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama. |
5 | Eğitimde drama(Yaratıcı drama) sosyal bilgiler öğretiminde uygulama | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama. |
6 | Eğitimde drama öğretmenin nitelikleri, öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar, öğrenme öğretme yöntemi olarak drama, örnek uygulama. | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama. |
7 | Dramada kullanılan teknikler (Toplantı,toplu çizim, oyun, tamamlanmamış materyal, harita-şema çizimi, simülasyon, telefon görüşmesi, uzman görüşü, görüşme-sorgu, tüm grupla drama, röportaj), uygulama örneği. | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dramada kullanılan teknikler (Toplantı,toplu çizim, oyun, tamamlanmamış materyal, harita-şema çizimi, simülasyon, telefon görüşmesi, uzman görüşü, görüşme-sorgu, tüm grupla drama, röportaj), uygulama örneği. | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama. |
10 | Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, yeniden canlandırma, manşet hazırlama, hazırlanmış roller, sözsüz oyun, anı vurgulama, gerçek an, anlatı, düşünce izleme, bu yol-şu yol, dramatizasyon, rol kartları), uygulama örneği. | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama. |
11 | Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama, dramatizasyon, rol oynama,doğaçlama |
12 | Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama, dramatizasyon, rol oynama,doğaçlama |
13 | Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama, dramatizasyon, rol oynama,doğaçlama |
14 | Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama, dramatizasyon, rol oynama,doğaçlama |
15 | Drama uygulamaları (öğrenci uygulamaları) Dersin genel tekrarı ve değerlendirme. | Anlatma, tartışma, soru cevap, drama, uygulama, dramatizasyon, rol oynama,doğaçlama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ADIGÜZEL, Ö. (2022). Eğitimde Yaratıcı Drama, Ankara: Yapı Kredi Yayınları. | |
2 | ERDOĞAN. S. T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 3285 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 2148. Çocuk ve Drama., 13.09.2022 tarihinde Yök ders Platformu adresinden, https://yokdersleri.yok.gov.tr/adresinden alındı. | |
3 | ÖMEROĞLU, E. (2016) . Dramatik Etkinliklerden Dramaya. Ankara, Eğiten Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Çeşitli dramatik materyaller, maskeler, kostümler, kukla vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 2 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 61 |