|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET DURMAZ (ahmetdurmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, katılımcı öğrencilerin Türkiye ekonomisinin tarihsel gelişimi bağlamıyla birlikte yapısal sorunlarını saptayarak analiz edebilmesi ve çözüm önerebilmesini; makro ekonomik sorunları ; kalkınma ve planlama ilişkisini anlayabilmesini, güncel ekonomik gelişmeleri anlayarak izlemesini sağlayabilmektir |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkiye ekonomisinin gelişimini ve temel özelliklerini kavrar |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenme için gerekli bilgiye ulaşma yollarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye ekonomisi hakkında ekonomist perspektifiyle bir anlayış geliştirmiş olur |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-5 Alanıyla ilgili yurt içi ve dışında yapılan bilimsel araştırmalar ışığında özgün bilimsel araştırmalar yapar. PÇ-8 Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki ve sosyal proje ve etkinliklere katılır, proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. PÇ-19 Yaşam boyu öğrenme için gerekli bilgiye ulaşma yollarını bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye ekonomisindeki sosyo-ekonomik göstergeleri yorumlar |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekonomiye dair temel kavramlar; Türkiye’nin makroekonomik yapısı; sosyal bilgiler öğretiminin (üretim, tüketim ve dağıtım öğrenme alanı başta olmak üzere) çeşitli öğrenme alanları ile ilişkili bilgi, beceri öğretimi ve uygulama örnekleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramlar. Ekonomi ve toplumun diğer faaliyet alanlarıyla ilişkisi- Eğitim, Sağlık, Güvenlik, Savunma, Bilim, Sanat | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
2 | Türkiye ekonomisinin temel kurumları ve bileşenleri. | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
3 | Türkiye Ekonomisinin Temel Tarihsel Gelişimi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
4 | Türkiye’de Gelir Dağılımı ve Yoksulluk | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
5 | Türkiye’de İşsizlik ve İşsizlikle Mücadele Politikaları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
6 | Türkiye ve Dış Ekonomik İlişkiler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
7 | Türkiye’de İzlenen Büyüme ve Kalkınma Modelleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Enflasyon ve Enflasyonla Mücadele Politikaları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
10 | Merkez Bankası ve Para Politikası Uygulamaları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
11 | Türkiye Ekonomisi Krizler ve Küresel İlişkileri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
12 | Türkiye’de Büyüme kalkınma- Planlı Kalkınma Yılları ve kalkınma Planları | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
13 | Türkiye’de Planlama ve Eğitim | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
14 | Neoliberal Politikalar ve Türkiye’nin Bu Politikaların Uygulanmasındaki Yeri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
15 | Türkiye Ekonomisinin Mevcut Durumu ve Geleceğe Dönük Eğilimleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pamuk, Ş. (2019). Türkiye'nin 200 yıllık iktisadi tarihi(10. Baskı). İstanbul: İş Bankası Yayınları | |
2 | Sönmez, M. (1998). Türkiye'de doğu-batı uçurumu: Bölgesel eşitsizlik. İstanbul: Alan Yayıncılık | |
3 | Şenses, F. (2001). Küreselleşmenin öteki yüzü: Yoksulluk. İstanbul: Alan Yayıncılık | |
4 | Ercan, F. ve Akkaya, Y. (2005). Kapitalizm ve Türkiye I:Kapitalizm, tarih ve ekonomi. Ankara: Dipnot Yayınları | |
5 | Ercan, F. ve Akkaya, Y. (2005). Kapitalizm ve Türkiye II:Emek, siyasal yaşam ve bölgesel kalkınma. Ankara: Dipnot Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |