|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Ortaçağda Avrupa ve İslam dünyasında yaşanan politik, kültürel, felsefi ve diğer gelişmelere yönelik anlayış kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Feodaliteyi ortaya çıkaran unsurları ve sonuçlarını tartışır. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ortaçağda bilim ve felsefedeki değişimleri açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk-İslam dünyasının bilim ve felsefeye katkılarını değerlendirir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Ortaçağ devletlerinin siyasi, dini ve kültürel yapısını neden - sonuç ilişkisi bağlamında açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı; Hristiyanlık ve Avrupa’nın dinî yapısı; din-devlet-bilim ilişkisi (aristokrasi-ruhban sınıfı mücadelesi); Avrupa’nın sosyo-ekonomik yapısı; Orta Çağ Avrupa’sında kültür ve medeniyet (geç Orta Çağ Avrupa’sında bilimsel zihniyetin doğuşu, Endülüs Emevileri'nin bilim ve felsefesinin merkezi Avrupa ve İngiltere bilimi ile etkileşimi, Thomas Aquinas, Roger Bacon); Orta Çağ’da Asya’nın siyasi yapısı; İslamiyet ve Asya’nın dini yapısı; Orta Çağ’da Asya’nın sosyo-ekonomik yapısı; Asya’da eğitim, bilim ve kültür ve medeniyet (Asya’de felsefe, bilim ve maddi medeniyet unsurları). | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kavimler göçü | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 2 | Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 3 | Orta Çağ’da Asya’nın siyasi yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 4 | Hristiyanlık ve Avrupa’nın dinî yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 5 | İslamiyet ve Asya’nın dini yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 6 | Din-devlet-bilim ilişkisi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 7 | Avrupa’nın sosyo-ekonomik yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Orta Çağ Avrupa’sında kültür ve medeniyet, bilimsel düşüncenin doğuşu | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 10 | Asya’da eğitim, bilim ve kültür ve medeniyet | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 11 | Ortaçağda felsefe | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 12 | Ortaçağda felsefe | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 13 | İslam felsefesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 14 | Endülüs Emevileri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bedirhan, Y. (2018). Ortaçağ tarihi. Eğitim Yayınevi. | |
| 2 | Agibalova, Y., & Donskoy, G. (2018). Ortaçağ Tarihi. Yordam Kitap. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||