|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Ortaçağda Avrupa ve İslam dünyasında yaşanan politik, kültürel, felsefi ve diğer gelişmelere yönelik anlayış kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Feodaliteyi ortaya çıkaran unsurları ve sonuçlarını tartışır. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ortaçağda bilim ve felsefedeki değişimleri açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk-İslam dünyasının bilim ve felsefeye katkılarını değerlendirir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Ortaçağ devletlerinin siyasi, dini ve kültürel yapısını neden - sonuç ilişkisi bağlamında açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı; Hristiyanlık ve Avrupa’nın dinî yapısı; din-devlet-bilim ilişkisi (aristokrasi-ruhban sınıfı mücadelesi); Avrupa’nın sosyo-ekonomik yapısı; Orta Çağ Avrupa’sında kültür ve medeniyet (geç Orta Çağ Avrupa’sında bilimsel zihniyetin doğuşu, Endülüs Emevileri'nin bilim ve felsefesinin merkezi Avrupa ve İngiltere bilimi ile etkileşimi, Thomas Aquinas, Roger Bacon); Orta Çağ’da Asya’nın siyasi yapısı; İslamiyet ve Asya’nın dini yapısı; Orta Çağ’da Asya’nın sosyo-ekonomik yapısı; Asya’da eğitim, bilim ve kültür ve medeniyet (Asya’de felsefe, bilim ve maddi medeniyet unsurları). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavimler göçü | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Orta Çağ’da Asya’nın siyasi yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | Hristiyanlık ve Avrupa’nın dinî yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | İslamiyet ve Asya’nın dini yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | Din-devlet-bilim ilişkisi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | Avrupa’nın sosyo-ekonomik yapısı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Çağ Avrupa’sında kültür ve medeniyet, bilimsel düşüncenin doğuşu | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Asya’da eğitim, bilim ve kültür ve medeniyet | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Ortaçağda felsefe | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | Ortaçağda felsefe | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | İslam felsefesi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Endülüs Emevileri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Bedirhan, Y. (2018). Ortaçağ tarihi. Eğitim Yayınevi. | |
2 | Agibalova, Y., & Donskoy, G. (2018). Ortaçağ Tarihi. Yordam Kitap. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |