|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı Türklerin İslamiyet'i kabulü ve ilk Türk-İslam devletleri hakkında bilgi ve anlayış kazandırmaktır. Bununla birlikte tarihsel düşünme becerilerini kazandırmak da amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türklerin İslamiyet’i benimsemelerinin sebep ve sonuçlarını açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türklerin diğer Müslüman toplumlar ile ilişkilerini ve kültürel etkileşimlerini yorumlar. |
PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk-İslam Devletlerinin dünya tarihine etkilerini analiz eder. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İslamiyet’in doğuşu ve dört halife dönemi; Arap-İslam devletleri; İslam uygarlığı, İslam medeniyetinde bilim, sanat, eğitim, düşünce, ekonomi, şehir ve estetik, bilim adamları ve eserleri, Türk- İslam devletleri kısa siyasi tarihi; ilk Türk İslam devletlerinde kültür ve medeniyet; Türk İslam medeniyetinde bilim, sanat, eğitim, düşünce, ekonomi, şehir ve estetik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İslamiyet’in doğuşu | Anlatım, soru cevap, tartışma |
2 | Dört halife dönemi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
3 | Arap-İslam devletleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
4 | İslam uygarlığı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
5 | İslam medeniyetinde bilim ve eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
6 | İslam medeniyetinde sanat ve estetik | Anlatım, soru cevap, tartışma |
7 | İslam medeniyetinde düşünce, ekonomi ve şehirler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilim insanları ve çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
10 | Türklerin İslamiyeti kabulü | Anlatım, soru cevap, tartışma |
11 | Türk- İslam devletleri kısa siyasi tarihi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
12 | İlk Türk İslam devletlerinde kültür ve medeniyet - 1 | Anlatım, soru cevap, tartışma |
13 | İlk Türk İslam devletlerinde kültür ve medeniyet - 2 | Anlatım, soru cevap, tartışma |
14 | Türk İslam medeniyetinde bilim ve eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
15 | Türk İslam medeniyetinde sanat, düşünce, ekonomi, şehir ve estetik | Anlatım, soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Uluçay, Ç. (1997). İlk Müslüman Türk Devletleri. Ankara: TTK Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |