|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı Türklerin İslamiyet'i kabulü ve ilk Türk-İslam devletleri hakkında bilgi ve anlayış kazandırmaktır. Bununla birlikte tarihsel düşünme becerilerini kazandırmak da amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türklerin İslamiyet’i benimsemelerinin sebep ve sonuçlarını açıklar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türklerin diğer Müslüman toplumlar ile ilişkilerini ve kültürel etkileşimlerini yorumlar. |
PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Türk-İslam Devletlerinin dünya tarihine etkilerini analiz eder. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İslamiyet’in doğuşu ve dört halife dönemi; Arap-İslam devletleri; İslam uygarlığı, İslam medeniyetinde bilim, sanat, eğitim, düşünce, ekonomi, şehir ve estetik, bilim adamları ve eserleri, Türk- İslam devletleri kısa siyasi tarihi; ilk Türk İslam devletlerinde kültür ve medeniyet; Türk İslam medeniyetinde bilim, sanat, eğitim, düşünce, ekonomi, şehir ve estetik | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İslamiyet’in doğuşu | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 2 | Dört halife dönemi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 3 | Arap-İslam devletleri | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 4 | İslam uygarlığı | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 5 | İslam medeniyetinde bilim ve eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 6 | İslam medeniyetinde sanat ve estetik | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 7 | İslam medeniyetinde düşünce, ekonomi ve şehirler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilim insanları ve çalışmaları | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 10 | Türklerin İslamiyeti kabulü | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 11 | Türk- İslam devletleri kısa siyasi tarihi | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 12 | İlk Türk İslam devletlerinde kültür ve medeniyet - 1 | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 13 | İlk Türk İslam devletlerinde kültür ve medeniyet - 2 | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 14 | Türk İslam medeniyetinde bilim ve eğitim | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 15 | Türk İslam medeniyetinde sanat, düşünce, ekonomi, şehir ve estetik | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Uluçay, Ç. (1997). İlk Müslüman Türk Devletleri. Ankara: TTK Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||