|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı kuruluşundan 1774 yılına kadar Osmanlı İmparatorluğu tarihi hakkında bilgi ve anlayış kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Osmanlı İmparatorluğun 1299-1774 arasında yaşanan siyasi, toplumsal ve kültürel gelişmeleri açıklar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Osmanlı İmparatorluğunda 1299-1774 yılları arasındaki politik, kültürel ve toplumsal gelişmeleri yorumlar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
| DÖÇ-3 | Osmanlı İmparatorluğunun güçlü bir devlet olarak siyaset sahnesine çıkmasının sebeplerini değerlendirir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Osmanlı devletinin kuruluşundan (1299) Küçük Kaynarca Antlaşması’na (1774) kadarki dönem; bu zaman diliminde Osmanlı’da meydana gelen siyasi gelişmeler; devlet teşkilatlanması ve yerel yönetim birimleri; toplum hayatı ve toplumsal kurumlar, kültürel gelişmeler ve önemli şahsiyetlere özellikleri; Osmanlının diğer çevre devlet ve topluluklarla ilişkisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin Tanıtımı, Konular, Kaynaklar | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 2 | 13. Yüzyılda Anadolu'da siyasi ve sosyal durum | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 3 | Beylikten İmparatorluğa (Osman Beyden I. Beyazıt Dönemi sonuna kadar) - 1 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 4 | Beylikten İmparatorluğa (Osman Beyden I. Beyazıt Dönemi sonuna kadar) - 2 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 5 | Fetret Devri ve Toparlanma (I. Mehmet'den II. Murat Dönemi sonuna kadar) | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 6 | İstanbul'un Fethi ve İmparatorluk Dönemi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 7 | Osmanlının dünya gücü olması | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Osmanlı Devlet Yapısı ve Kurumları - 1 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 10 | Osmanlı Devlet Yapısı ve Kurumları - 2 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 11 | Osmanlı İmparatorluğunda kültür, sanat, eğitim ve toplumsal hayat - 1 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 12 | Osmanlı İmparatorluğunda kültür, sanat, eğitim ve toplumsal hayat - 2 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 13 | Duraklama Dönemi ve sebepleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 14 | II. Viyana Kuşatmasından 1774 Küçük Kaynarca Antlaşması'na kadar yaşanan gelişmeler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İnalcık, H. (2005). Osmanlı imparatorluğu: Klasik çağ (1300-1600). Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık (YKY). | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||