|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı kuruluşundan 1774 yılına kadar Osmanlı İmparatorluğu tarihi hakkında bilgi ve anlayış kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı İmparatorluğun 1299-1774 arasında yaşanan siyasi, toplumsal ve kültürel gelişmeleri açıklar. |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı İmparatorluğunda 1299-1774 yılları arasındaki politik, kültürel ve toplumsal gelişmeleri yorumlar. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
|
DÖÇ-3 | Osmanlı İmparatorluğunun güçlü bir devlet olarak siyaset sahnesine çıkmasının sebeplerini değerlendirir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-10 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı devletinin kuruluşundan (1299) Küçük Kaynarca Antlaşması’na (1774) kadarki dönem; bu zaman diliminde Osmanlı’da meydana gelen siyasi gelişmeler; devlet teşkilatlanması ve yerel yönetim birimleri; toplum hayatı ve toplumsal kurumlar, kültürel gelişmeler ve önemli şahsiyetlere özellikleri; Osmanlının diğer çevre devlet ve topluluklarla ilişkisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin Tanıtımı, Konular, Kaynaklar | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
2 | 13. Yüzyılda Anadolu'da siyasi ve sosyal durum | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
3 | Beylikten İmparatorluğa (Osman Beyden I. Beyazıt Dönemi sonuna kadar) - 1 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
4 | Beylikten İmparatorluğa (Osman Beyden I. Beyazıt Dönemi sonuna kadar) - 2 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
5 | Fetret Devri ve Toparlanma (I. Mehmet'den II. Murat Dönemi sonuna kadar) | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
6 | İstanbul'un Fethi ve İmparatorluk Dönemi | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
7 | Osmanlının dünya gücü olması | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı Devlet Yapısı ve Kurumları - 1 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
10 | Osmanlı Devlet Yapısı ve Kurumları - 2 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
11 | Osmanlı İmparatorluğunda kültür, sanat, eğitim ve toplumsal hayat - 1 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
12 | Osmanlı İmparatorluğunda kültür, sanat, eğitim ve toplumsal hayat - 2 | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
13 | Duraklama Dönemi ve sebepleri | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
14 | II. Viyana Kuşatmasından 1774 Küçük Kaynarca Antlaşması'na kadar yaşanan gelişmeler | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatım, Soru cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İnalcık, H. (2005). Osmanlı imparatorluğu: Klasik çağ (1300-1600). Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık (YKY). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |