|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET GALİP YÜCEL (ahmetyucel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sanat ve müze eğitimi hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanat ve estetik kavramlarını açıklar. |
PÇ-13 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sanatı ortaya çıkaran etmenleri ve sanatın gelişimini değerlendirir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-6 Sosyal bilimler ve onların ürettiği sosyal bilgiler eğitimine ilişkin bulgu, kuram ve uygulama bilgileri ışığında, eğitim amaçları ve öğrenci gereksinimlerine uygun planlama, düzenleme ve değerlendirme yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanatın toplumsal, kültürel ve politik etkilerini değerlendirir. |
PÇ-2 Alanıyla ilgili bilgileri ve bilgi kaynaklarını etkili bir şekilde kullanır. PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sanal müzeleri eğitim süreçlerinde kullanır. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır. PÇ-3 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanarak öğrenci, veli ve paydaşlarla etkili iletişim kurar. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Müzede eğitim etkinlikleri geliştirir. |
PÇ-12 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir. PÇ-18 Öğretim sürecinde çevre, kurum ve kuruluşlardan yararlanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Estetik, yaratıcılık, sanat eleştirisi ve sanat tarihi gibi kavramların tanımlanması; başlangıcından günümüze değin farklı kültürlerde ve dönemlerde ortaya konan sanat eserlerinden örneklerin incelenmesi; çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı; müze ve müzenin işlevi; sosyal bilgilerde müzenin eğitim amaçlı kullanımının önemi; müzede sosyal bilgiler öğretimi uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Güzel, iyi, beğeni, estetik ve yaratıcılık kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Sanat, sanat eleştirisi, sanat tarihi kavramları ve sanatı ortaya çıkaran etmenler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sanatın yapısını ve gelişimini etkileyen faktörler, çağdaş bir sanat ve estetik anlayışı | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Sanatın toplumsal, kültürel ve politik etkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Çeşitli dönemlere ve türlere ait sanat eserlerinden örnekler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sanat ve eğitim ilişkisi ve sanat eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Müze ve müze türleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Müze eğitimi ve müzede eğitim etkinlikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Sosyal bilgiler öğretiminde sanat ve müze eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal bilgiler öğretim programı, sanat ve müze eğitimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sanat ve müze eğitimi uygulamaları kapsamında örnek etkinlikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Sanat ve müze eğitimi uygulamaları kapsamında örnek etkinlikler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Sanal müze gezisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Sanal müze gezisi ve geliştirilen müze etkinliklerinin değerlendirilmesi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alakuş, A. O., Mercin, L. (2011). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. Ankara: Pegem Yayınevi. | |
2 | Artun, A. (2021). Müze ve Modernlik/ Sanat Müzeleri 1 Ankara: İletişim Yayınevi | |
3 | Baratalı, S. (2012). 1980 Sonrası Sanatta Deneysel Yaklaşımlar (Yüksek Lisans Tezi). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=CfDgWphKxTYMAGUIoDgbiw&no=vaiUtDQupXeJ_aa9tcwUvA veri tabanından erişildi. | |
4 | Baratalı, S. (2019). Eklektik Hayatlardan Deneysel Sanat Uygulamaları (Sanatta YeterlikTez Çalışması). https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/tezDetay.jsp?id=sV9YgLu41_VrvqWZlqcdvw&no=-X32w9BRTixAcep_1PXFcg veri tabanından erişildi. | |
5 | Kahraman, M. E. (2020). Müze ve Sanat. İstanbul: Efe Akademi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 6 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
90 | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 60 |