|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ARZU SALDIRAY (arzusaldiray@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Sosyolojik söylem bağlamında toplumu kavrayabilmek, Sosyolojik kuramlar/yaklaşımlar çerçevesinde toplumu ve toplumsal değişimi, toplum tiplerini kavramak ve buna paralel eğitim olgusunun şekillenmesini ve toplumdaki eğitimin hem olgu hem de kurumsal açıdan gelişimini kavrayabilmek ve doğrultuda öğrencinin yaşamını sorgulayabilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilir. |
PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilir. |
PÇ-9 Eleştirel bir yaklaşımla değerlendirdiği bilgi ve becerileri, iyi düşünülmüş kararlar veren etkin bir vatandaş olarak alanında ve sosyal hayatta karşılaştığı sorunları çözmekte kullanır. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler, eğitim sosyolojisinde kuramlar, toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri, toplumsal değişim ve yabancılaşma, toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf, toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf, toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim, eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
2 | Eğitim Sosyolojisinde Kuramlar | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
3 | Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
4 | Tartışma oturumu | Tartışma |
5 | Toplumsal değişim ve yabancılaşma | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
6 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
7 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
10 | Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
11 | Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
12 | Tartışma oturumu | Tartışma |
13 | Eğitim-İletişim ve demokrasi | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
14 | Okul-çevre ilişkileri ve şiddet | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Giddens, A. (2005). Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap ve makaleler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 4 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |