Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Öğretimle ilgili temel kavramların anlam bilgisini açıklar. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Öğrenme ve öğretme ilkelerini tanımlar. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılan öğretim stratejilerini tanımlar. |
PÇ-1 Kazanımları dikkate alarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, ölçme ve değerlendirme uygulamalarını öğrenci gelişim özelliklerine, bireysel farklılık ve ihtiyaçlarına göre uyarlayarak kullanır.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Öğrenme ve öğretme sürecinde kullanılan öğretim yöntemleri ve tekniklerini kavrar ve uygular. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Öğretimle ilgili temel kavramlar, öğrenme ve öğretim ilkeleri, öğrenme ve öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve teknikleri ve bunların uygulama ile ilişkisi. Çağdaş öğrenme ve öğretme yaklaşımları
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Eğitimle İlgili Temel Kavramlar: Eğitim, Öğrenme, Öğretim, Eğitim Programı, Öğretim Programı |
Anlatma, Tartışma,
|
2 |
Öğretim Stratejileri |
Anlatma, Tartışma,
|
3 |
Öğretim İlkeleri |
Anlatma, Tartışma,
|
4 |
Öğretim İlkeleri |
Anlatma, Tartışma,
|
5 |
Öğretim Yöntemleri: Anlatım Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
6 |
Gösterip Yaptırma Yöntemi, Örnek Olay, Problem Çözme, İşbirliğine Dayalı Öğrenme |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
7 |
Beyin Fırtınası, Soru Cevap, Mikro Öğretim, Benzetim, Gösteri, Rol Oynama, Drama, Eğitsel Oyunlar. |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Altı Şapkalı Düşünme Tekniği, Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği, İstasyon Tekniği, Konuşma Halkası, Balık Kılçığı |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
10 |
Kartopu tekniği, Akvaryum tekniği, Görüş geliştirme, Bireyselleştirilmiş öğretim, mobil öğretim, Tutor destekli öğretim |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
11 |
Sınıf dışı öğretim teknikleri, Kavram haritaları, zihin haritaları |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
12 |
Beyin Temelli Öğrenme, Aktif Öğrenme, Basamaklı Öğretim, Bilgisayar Destekli Öğretim, Anlamlı Öğrenme |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
13 |
Yapılandırmacılık, 5-E ve 7-E Modeli, |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
14 |
Çoklu Zeka Kuramı, Uzaktan Eğitim |
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
15 |
Programlı Öğretim, Tam Öğrenme Modeli
|
Anlatma, Tartışma, Grup Çalışması
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Gömleksiz, M. N. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Asos Yayınları, Ankara. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı, Güncel makaleler ve diğer yayınlar, bilgisayar, projeksiyon.
|