|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NEŞE BÖRÜ (nboru@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavramlarına, sınıfın, fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarına, sınıf kurallarının oluşturulmasına, disiplin ve disiplin modellerine, sınıfta iletişim ve motivasyonun önemine, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulmasına, zaman yönetimi becerisinin kazandırılmasına ve öğretmen-veli ilişkilerine yönelik bilgi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf yönetiminin temel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-11 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarını açıklayabilir. |
PÇ-7 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara, demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Sınıf kuralları oluşturabilir. |
PÇ-11 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Olumlu sınıf iklimi ve öğrenme ortamı oluşturabilir. |
PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Sınıfta olumlu iletişim ve motivasyon etkenlerinden yararlanabilir. |
PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Sınıfta zamanı verimli yönetebilir. |
PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Sınıfta yönetiminde disiplin modellerinden yararlanabilir. |
PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders sınıf yönetiminin temel kavramları, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları, sınıf kuralları, disiplin ve disiplin modelleri, öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve öğrenci motivasyonu, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması, öğretmen-veli görüşmeleri, sınıfta zaman yönetimi ve öğretmen liderliği konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf Yönetiminin Temel Kavramları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Öğretimin Yönetimi (duyusal bellek – kısa süreli bellek Uzun süreli bellek) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Öğretimin Yönetimi (Dikkat – Algılama – Tekrar – otomatikleştirme – kodlama – geri getirme – unutma - karışma) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Motivasyonu | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi (Sosyal öğrenme kuramı Sınıf Kurallarının Oluşturulması) | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | İletişim ve Çatışma yönetimi Olumlu Sınıf iklimi ve Öğrenme ortamının Oluşturulması | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Sınıfın Sosyal ve Psikolojik Boyutları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Disiplin modelleri - 1 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Disiplin modelleri -2 | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Ailelerin eğitim üzerindeki rolü, ailelerle iletişim ve ailelerin eğitim | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Sınıfta Zaman Yönetimi Sınıfın fiziksel boyutları | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | 21.yy düşünme becerileri Transhümanizm Elektronik Öğrenmenin Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Özel gereksinimli Öğrenciler ve Kaynaştırma Eğitiminde Sınıf Yönetimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenen lider ve öğretmen liderliği | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koçyiğit, M. (2019). Sınıf Yönetimi. Eğitim Yayınevi. | |
2 | Uğurlu, C.T. (2016). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık. | |
3 | Yeşilyaprak, B.(2015). Eğitim Psikolojisi | |
4 | Börü, N. (2022). Çağdaş sınıf yönetimi yaklaşımları (Ed.M.A.Erdener). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 30dk | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 30dk | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |