Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / MB 302 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: MB 302 Adı: SINIF YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NEŞE BÖRÜ (nboru@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere sınıf yönetiminin temel kavramlarına, sınıfın, fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarına, sınıf kurallarının oluşturulmasına, disiplin ve disiplin modellerine, sınıfta iletişim ve motivasyonun önemine, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulmasına, zaman yönetimi becerisinin kazandırılmasına ve öğretmen-veli ilişkilerine yönelik bilgi kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sınıf yönetiminin temel kavramlarını açıklayabilir. PÇ-11 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutlarını açıklayabilir. PÇ-7 Milli Eğitim Temel Kanunu'nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıklara, demokrasiye, insan haklarına, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Sınıf kuralları oluşturabilir. PÇ-11 Türk eğitim sisteminin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Olumlu sınıf iklimi ve öğrenme ortamı oluşturabilir. PÇ-8 Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Sınıfta olumlu iletişim ve motivasyon etkenlerinden yararlanabilir. PÇ-22 Nitelikli öğretici olur; yeniliklere, değişime ve gelişime açık, yarının dünyasına hazır, kişilikli birer sosyal bilgiler öğretmeni olarak topluma katılır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-6 Sınıfta zamanı verimli yönetebilir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-7 Sınıfta yönetiminde disiplin modellerinden yararlanabilir. PÇ-20 Edindiği bilgiler doğrultusunda stratejiler geliştirme, eğitim programları oluşturma, materyal hazırlama bilgisine sahiptir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders sınıf yönetiminin temel kavramları, sınıf yönetimi yaklaşımları, sınıfın fiziksel, sosyal ve psikolojik boyutları, sınıf kuralları, disiplin ve disiplin modelleri, öğrenci davranışlarının yönetimi, sınıfta iletişim ve öğrenci motivasyonu, olumlu sınıf ve öğrenme ikliminin oluşturulması, öğretmen-veli görüşmeleri, sınıfta zaman yönetimi ve öğretmen liderliği konularını içermektedir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Sınıf Yönetiminin Temel Kavramları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
2 Öğretimin Yönetimi (duyusal bellek – kısa süreli bellek Uzun süreli bellek) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
3 Öğretimin Yönetimi (Dikkat – Algılama – Tekrar – otomatikleştirme – kodlama – geri getirme – unutma - karışma) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
4 Sınıfta Öğretmen-Öğrenci Motivasyonu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Sınıfta Öğrenci Davranışlarının Yönetimi (Sosyal öğrenme kuramı Sınıf Kurallarının Oluşturulması) Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
6 İletişim ve Çatışma yönetimi Olumlu Sınıf iklimi ve Öğrenme ortamının Oluşturulması Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Sınıfın Sosyal ve Psikolojik Boyutları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Disiplin modelleri - 1 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Disiplin modelleri -2 Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
11 Ailelerin eğitim üzerindeki rolü, ailelerle iletişim ve ailelerin eğitim Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
12 Sınıfta Zaman Yönetimi Sınıfın fiziksel boyutları Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
13 21.yy düşünme becerileri Transhümanizm Elektronik Öğrenmenin Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
14 Özel gereksinimli Öğrenciler ve Kaynaştırma Eğitiminde Sınıf Yönetimi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
15 Öğrenen lider ve öğretmen liderliği Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Koçyiğit, M. (2019). Sınıf Yönetimi. Eğitim Yayınevi.
2 Uğurlu, C.T. (2016). Sınıf Yönetimi. Anı Yayıncılık.
3 Yeşilyaprak, B.(2015). Eğitim Psikolojisi
4 Börü, N. (2022). Çağdaş sınıf yönetimi yaklaşımları (Ed.M.A.Erdener).
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 30dk 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 30dk 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 9 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90