|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders öğrencilerin: Otantik İngilizce konuşmalarını anlayabilmelerini İngilizce konuşmada akıcılık kazanabilmeyi Çeşitli konuşma stillerini geliştirebilmeleri Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirmesini amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler otantik İngilizce konuşmaları anlayabilirler. |
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce temel dil becerilerini açıklar ve uygular. PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-11 Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder. PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir. PÇ-14 İngilizceden Türkçeye veya Türkçeden İngilizceye çeviri yapar. PÇ-15 Temel dil becerilerini analiz eder ve öğretir. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | İngilizce konuşmada farklı aksanları ayırt edebilir |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Farklı medya ya da materyalleri sözel olarak yorumlayabilir |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Yabancı dilde tartışma, tartışmayı ilerletme ve söz hakkı alma gibi beceleri geliştirir |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sözlü iletişim becerileri yani konuşma ve dinleme, telaffuz ve aksan gelişimi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve dersle ilgili gelen bilgilendirme | Anlatma yöntemi |
| 2 | Öğrenci hayatı ve karşılaşılan zorluklar | sunum ve anlatım |
| 3 | Sağlıklı yaşam ve bağımlılıklar | sunum ve anlatım |
| 4 | zengin olmanın avantajları ve dezavantajları | sunum ve anlatım |
| 5 | Uzayda yaşam var mıdır? | sunum ve anlatım |
| 6 | Bitcoin ve sanal para | sunum ve anlatım |
| 7 | komplo teorileri ve etkileri | sunum ve anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Zamanda yolculuk mümkün olur mu? | sunum ve anlatım |
| 10 | Batıl inanç nedir? | sunum ve anlatım |
| 11 | Gelecekte yaşam teorileri | sunum ve anlatım |
| 12 | Yaşlanmak, ölüm ve psikoloji | sunum ve anlatım |
| 13 | Sosyal medyanın yararları ve zararları | sunum ve anlatım |
| 14 | Farklı ülkeler ve kültürler | sunum ve anlatım |
| 15 | Beslenmenin tarihi ve gelecekte beslenme teorileri | sunum ve anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Gazeteler Videolar Kısa hikayeler Dinleme parçaları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 1 | 2 | 60 |
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 14 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 65 | ||