Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 107 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 107 Adı: SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilerin: Otantik İngilizce konuşmalarını anlayabilmelerini İngilizce konuşmada akıcılık kazanabilmeyi Çeşitli konuşma stillerini geliştirebilmeleri Halihazırdaki bilgisini gerçek hayattan alınmış görsel, işitsel ve yazılı materyaller aracılığı ile ortaya çıkarıp geliştirmesini amaçlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler otantik İngilizce konuşmaları anlayabilirler. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce temel dil becerilerini açıklar ve uygular.
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-11 Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder.
PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-14 İngilizceden Türkçeye veya Türkçeden İngilizceye çeviri yapar.
PÇ-15 Temel dil becerilerini analiz eder ve öğretir.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İngilizce konuşmada farklı aksanları ayırt edebilir PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Farklı medya ya da materyalleri sözel olarak yorumlayabilir PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Yabancı dilde tartışma, tartışmayı ilerletme ve söz hakkı alma gibi beceleri geliştirir PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Sözlü iletişim becerileri yani konuşma ve dinleme, telaffuz ve aksan gelişimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve dersle ilgili gelen bilgilendirme Anlatma yöntemi
2 Öğrenci hayatı ve karşılaşılan zorluklar sunum ve anlatım
3 Sağlıklı yaşam ve bağımlılıklar sunum ve anlatım
4 zengin olmanın avantajları ve dezavantajları sunum ve anlatım
5 Uzayda yaşam var mıdır? sunum ve anlatım
6 Bitcoin ve sanal para sunum ve anlatım
7 komplo teorileri ve etkileri sunum ve anlatım
8 Ara Sınav
9 Zamanda yolculuk mümkün olur mu? sunum ve anlatım
10 Batıl inanç nedir? sunum ve anlatım
11 Gelecekte yaşam teorileri sunum ve anlatım
12 Yaşlanmak, ölüm ve psikoloji sunum ve anlatım
13 Sosyal medyanın yararları ve zararları sunum ve anlatım
14 Farklı ülkeler ve kültürler sunum ve anlatım
15 Beslenmenin tarihi ve gelecekte beslenme teorileri sunum ve anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Gazeteler Videolar Kısa hikayeler Dinleme parçaları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 1 2 60
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 14 1 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 6 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 3 1 3
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 65