Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 105 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 105 Adı: DİNLEME VE SESLETİM 1 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SERDAR TEKİN,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste sadece dinleme becerilerini anlamak için değil, aynı zamanda eğitim ve dil öğretiminde çeşitli konularda bilginizi arttırmak için, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Ayrıca, bu ders tonlama ve telaffuz ile ilgili becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sağlamaktadır. Son olarak, bu ders bir öğretmen adayı olarak doğru telaffuz öğrenme bilincini artırmayı hedefler.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu tanıyabilir ve hatırlayabilir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Doğru telaffuzu fonetik alfabe kullanarak gösterebilir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-16 İngiliz dili dışında ikinci bir yabancı dili Avrupa Ortak Dil Portföyünde yer alan B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve temel terminoloji Anlatım, dinleme
2 Ünlü ve ünsüz harfler, iki sesli ünlüler, sesteş kelimeler Anlatım, dinleme
3 Fonetik alfabe ve yazma pratikleri Anlatım, dinleme
4 Bazı sesler: /i:/ , /ı/ , /e/ , / æ/, /ʌ/ Anlatım, dinleme
5 Bazı sesler: /ɑ:/ /ɒ/ /ɔ:/ /ʊ/ /u:/ Anlatım, dinleme
6 /ŋ/ ve /j/ sesleri Anlatım, dinleme
7 Özet Anlatım, dinleme
8 Ara Sınav
9 / θ/ ve /ð/ sesleri Anlatım, dinleme
10 / dʒ/ ve /tʃ/ ve /ʃ/ sesleri Anlatım, dinleme
11 Vurgu ve tonlama Anlatım, dinleme
12 Dinleme ve söyleme aktiviteleri Anlatım, dinleme, tekrar etme
13 Dinleme ve söyleme aktiviteleri Anlatım, dinleme, tekrar etme
14 Dinleme ve söyleme aktiviteleri Anlatım, dinleme, tekrar etme
15 Özet Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Baker, A. (2006). Ship Or Sheep? Student's Book: An Intermediate Pronunciation Course (3rd Ed.). Cambridge: Cambridge University Press
2 Craven, M. (2007). Real listening & speaking. Cambridge: Cambridge University Press
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
İnternet, ses kayıtları, videolar, çalışma kağıtları ve kaynak kitap kullanılacaktır.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 68