|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERDAR TEKİN, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste sadece dinleme becerilerini anlamak için değil, aynı zamanda eğitim ve dil öğretiminde çeşitli konularda bilginizi arttırmak için, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Ayrıca, bu ders tonlama ve telaffuz ile ilgili becerilerini geliştirmek için çeşitli etkinlikler sağlamaktadır. Son olarak, bu ders bir öğretmen adayı olarak doğru telaffuz öğrenme bilincini artırmayı hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu tanıyabilir ve hatırlayabilir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
DÖÇ-3 | Doğru telaffuzu fonetik alfabe kullanarak gösterebilir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-16 İngiliz dili dışında ikinci bir yabancı dili Avrupa Ortak Dil Portföyünde yer alan B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve temel terminoloji | Anlatım, dinleme |
2 | Ünlü ve ünsüz harfler, iki sesli ünlüler, sesteş kelimeler | Anlatım, dinleme |
3 | Fonetik alfabe ve yazma pratikleri | Anlatım, dinleme |
4 | Bazı sesler: /i:/ , /ı/ , /e/ , / æ/, /ʌ/ | Anlatım, dinleme |
5 | Bazı sesler: /ɑ:/ /ɒ/ /ɔ:/ /ʊ/ /u:/ | Anlatım, dinleme |
6 | /ŋ/ ve /j/ sesleri | Anlatım, dinleme |
7 | Özet | Anlatım, dinleme |
8 | Ara Sınav | |
9 | / θ/ ve /ð/ sesleri | Anlatım, dinleme |
10 | / dʒ/ ve /tʃ/ ve /ʃ/ sesleri | Anlatım, dinleme |
11 | Vurgu ve tonlama | Anlatım, dinleme |
12 | Dinleme ve söyleme aktiviteleri | Anlatım, dinleme, tekrar etme |
13 | Dinleme ve söyleme aktiviteleri | Anlatım, dinleme, tekrar etme |
14 | Dinleme ve söyleme aktiviteleri | Anlatım, dinleme, tekrar etme |
15 | Özet | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Baker, A. (2006). Ship Or Sheep? Student's Book: An Intermediate Pronunciation Course (3rd Ed.). Cambridge: Cambridge University Press | |
2 | Craven, M. (2007). Real listening & speaking. Cambridge: Cambridge University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet, ses kayıtları, videolar, çalışma kağıtları ve kaynak kitap kullanılacaktır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 5 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 68 |