|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
LOKMAN TANRIKULU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Almanca basit ve karmaşık dil yapılarını incelemek, cümle düzeyinde dil yapılarını öğretmek, dilbilgisi terimlerini ve temel kavramlarını tanımak ve öğrenilen kuralları çeşitli bağlamlarda uygulama becerisini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Almanca dilbilgisi ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Almanca dilbilgisi kurallarını tanıyabilir, açıklayabilir. |
PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Günlük basit konuşmaları üretebilir. |
PÇ-16 İngiliz dili dışında ikinci bir yabancı dili Avrupa Ortak Dil Portföyünde yer alan B1 Genel Düzeyinde kullanarak bu dilde iletişim kurar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.). | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kendi ve başkalarını tanıtma "du" ve "Sie" ayrımı, temel sözcük dizilişi | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
2 | 20' ye kadar rakamlar, fiiller kişi zamirleri | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
3 | Hobiler, günler, randevulaşma | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
4 | Meslekler, sayılar, çoğul | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
5 | Çoğul, evet-hayır soruları | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
6 | Yerler hakkında soru sormak ve bilgi verme, Akk. isteyen filler | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
7 | Belirli-belirsiz artikel, olumsuzluk eki | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yemek hakkında konuşmak, W-soruları, yiyecek-içecekler | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
10 | Alışveriş, soru sormak- cümlede kelimelerin yerleri | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
11 | Akk. isteyen fiiller, zamanı sorma, aile hakkında konuşma | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
12 | Randevulaşma, özür dileme, telefonda randevulaşma | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
13 | Birlikte plan yapmak, davetiye anlamak ve yazmak, boş zaman aktiviteleri | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
14 | Olaylar hakkında konuşma, metinden belli bilgilere ulaşma, radyodan aktivite bilgileri | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
15 | Tekrar ve sınava hazırlık | Anlatım, Grup çalışması, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Zengin Dursun, (2019) Her yönüyle Modern Almanca, Nika Yayınevi, Ankara | |
2 | Dreyer, H., Schmitt, R. (2009): Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Neubearbeitung. Ismaning: Verlag für Deutsch | |
3 | Asuman KARAKAŞ Filiz AKYAR Nilgün HÜKÜM Serdar ACAR (2023), Deutschgenie A.1.1. | |
4 | AKAY ZABUN Oya (2023), Deutschgenie A.1.2 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 1 | 2 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |