|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Eğitim Sosyolojisinin kapsamı, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplumsal işlevi, kültür ve eğitim, toplumsal kurumlar ve eğitim, eğitimin sosyal değişmeye etkisi, eğitimin sosyal hareketlilik işlevlerini kavramak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Eğitim ve Toplumsal Kurumlar arasındaki ilişkiyi kavrama |
PÇ-18 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Eğitim Sosyolojisinin kapsamı, toplumsallaşma süreci, eğitimin toplusal işlevi, kültür ve eğitim, toplumsal kurumlar ve eğitim, eğitimin sosyal değişmeye etkisi, eğitimin sosyal hareketlilik işlevlerini kavramak. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Eğitim, sosyoloji ve eğitim sosyoloji nedir? | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 2 | Eğitim sosyolojisinin tarihsel gelişimi, yerli ve yabancı eğitim sosyologları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 3 | Eğitim sosyolojisi kuramları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 4 | Eğitimcilerin, eğitim sosyolojisi bilmelerinin gerekleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 5 | Eğitimin toplumsal işlevleri-eğitim ve toplumsal kurumlar | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 6 | Eğitimin toplumsal kurumlarla ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 7 | Eğitimde fırsat eşitliği-Toplumsal tabakalaşma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Toplumsal tabakalaşma | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 10 | Toplumsal hareketlilik ve eğitim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 11 | Eğitim sosyolojisi ve toplum | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 12 | Eğitim sosyolojisi ve örgüt | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 13 | Eğitim sosyolojisi ve örgüt | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Toplumsal değişim ve eğitim | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Öğretmenin toplumdaki rolleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Akyüz, H. (2020). Eğitim sosyolojisi. Ankara:Pegem. | |
| 2 | Çelikkaya, H. (2019): Eğitim sosyolojisi. Ankara: Anı. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 79 | ||