Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 110 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 110 Adı: İNGİLİZCENİN YAPISI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı İngilizce dil bilgisi kurallarının detayları ile kavranması ve dil bilgisi kurallarının dil becerilerini geliştirecek düzeyde doğru kullanılmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Sözcük yapılarını, tümce yapılarını, sözcük, tümce ve daha geniş söylev boyutunda oluşan anlamsal özellikleri kavrayabilirler. PÇ-8 Türkçe ve İngilizce temel dil becerilerini açıklar ve uygular.
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-10 İngilizce öğretimi alanında uygulamalarda bulunur.
PÇ-11 Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder.
PÇ-13 İngilizce öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir.
PÇ-14 İngilizceden Türkçeye veya Türkçeden İngilizceye çeviri yapar.
PÇ-15 Temel dil becerilerini analiz eder ve öğretir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Tümce boyutunun ötesindeki düzenleme yapılarını rahatlıkla tanıyabilirler. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular.
PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yapısal bilgileri İngilizcenin öğretimine uygulayabilir. PÇ-4 İngilizce dersi öğretim programlarını yorumlar ve bunlara uygun günlük ders planları oluşturur.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Dönem sonunda öğrenciler: •İngilizce dili yapısındaki desenleri •Konuşulan İngilizcenin ses desenlerini/yapılarını •Sözcük yapılarını •Tümce yapılarını •Sözcük, tümce ve daha geniş söylev boyutunda oluşan anlamsal özellikleri •Tümce boyutunun ötesindeki düzenleme yapılarını rahatlıkla tanıyabilecekler ve •Yukarıda bahsi geçen yapısal bilgilerden bir tanesini İngilizcenin öğretimine uygulayacaklardır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin ve müfredatın tanıtılması Anlatma Yöntemi
2 Zamanlar Anlatma Yöntemi
3 Zamanlar Anlatma Yöntemi
4 Yardımcı Fiil çekimleri Anlatma Yöntemi
5 Perfect Modal yardımcı fiil çekimleri Anlatma Yöntemi
6 Etken ve Edilgen Yapılar Anlatma Yöntemi
7 Sıfatlar ve Zarflar 1 Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Sıfatlar ve Zarflar 2 Anlatma Yöntemi
10 Bağlaçlar ve cümle bağlaçları Anlatma Yöntemi
11 Bağıl cümleler 1 Anlatma Yöntemi
12 Bağıl cümleler 2 Anlatma Yöntemi
13 Cümlelerin isim görevinde kullanılması Anlatma Yöntemi
14 Aktarma cümleler Anlatma Yöntemi
15 Genel Tekrar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 English Grammar In Use
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 1 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 1 6
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 68