Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 108 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 108 Adı: SÖZLÜ İLETİŞİM BECERİLERİ 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders sonunda, öğrenciler duygu ve düşüncelerini kendi tümceleri ile İngilizce ifade eder; teknoloji kullanarak özgün konuşma etkinlikleri yaratır, düzenler ve sunar; drama etkinlikleri düzenler ve bunlarda yer alır; bilgilendirici konuşmalar hazırlar ve sunar; fosilleşmiş dilbilgisi ve sesletim hatalarını düzeltir; beden dilini uygun bir biçimde kullanır ve yorumlar.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler otantik İngilizce konuşmaları anlayabilirler. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 İngilizce konuşmada farklı aksanları ayırt edebilir PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Farklı medya ya da materyalleri sözel olarak yorumlayabilir PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Yabancı dilde tartışma, tartışmayı ilerletme ve söz hakkı alma gibi beceleri geliştirir PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli iletişim odaklı konuşma; resmi ve resmi olmayan bağlamlarda iletişim yetileri; bilgi verici ve ikna edici sunumlar; tonlama ve vurgu gibi konuşma dili özellikleri; tepegöz, poster ve powerpoint sunumu gibi görsel ve işitsel araçların kullanımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve dersle ilgili gelen bilgilendirme Sunum ve anlatma yöntemi
2 Çevrimiçi ve yüz yüze öğretimin karşılaştırılması Sunum ve anlatma yöntemi
3 Çevrimiçi oyun endüstrisi Sunum ve anlatma yöntemi
4 Doğayı koruma ve enerji çeşitleri Sunum ve anlatma yöntemi
5 Tarihte icatlar ve gelecekle ilgili tahminler Sunum ve anlatma yöntemi
6 Ünlü ressamlar ve eser incelemesi Sunum ve anlatma yöntemi
7 Yapay zeka ve robotlar Sunum ve anlatma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Avrupa Birliği: Almanya tarihi ve kültürü Sunum ve anlatma yöntemi
10 Avrupa Birliği: Fransa tarihi ve kültürü Sunum ve anlatma yöntemi
11 Avrupa Birliği: Polonya tarihi ve kültürü Sunum ve anlatma yöntemi
12 Avrupa Birliği: İspanya tarihi ve kültürü Sunum ve anlatma yöntemi
13 Avrupa Birliği:İtalya tarihi ve kültürü Sunum ve anlatma yöntemi
14 İngiliz tarihi ve kültürü Sunum ve anlatma yöntemi
15 Amerika tarihi ve kültürü Sunum ve anlatma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Video, online haber siteleri, ve dijital materyaller

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav 1 3 60
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 1 2 40
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 1 5
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 6 1 6
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 81