|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET TUNAZ (mehmet.tunaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders sonunda, öğrenciler duygu ve düşüncelerini kendi tümceleri ile İngilizce ifade eder; teknoloji kullanarak özgün konuşma etkinlikleri yaratır, düzenler ve sunar; drama etkinlikleri düzenler ve bunlarda yer alır; bilgilendirici konuşmalar hazırlar ve sunar; fosilleşmiş dilbilgisi ve sesletim hatalarını düzeltir; beden dilini uygun bir biçimde kullanır ve yorumlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler otantik İngilizce konuşmaları anlayabilirler. |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İngilizce konuşmada farklı aksanları ayırt edebilir |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-12 Dil edinimi teorilerini analiz eder ve bu bilgiyi dil öğretim yöntemlerini ve uygulamalarını geliştirmek için kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Farklı medya ya da materyalleri sözel olarak yorumlayabilir |
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Yabancı dilde tartışma, tartışmayı ilerletme ve söz hakkı alma gibi beceleri geliştirir |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular. PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tartışma, bireysel sunumlar ve etkileşimli etkinlikler gibi çeşitli iletişim odaklı konuşma; resmi ve resmi olmayan bağlamlarda iletişim yetileri; bilgi verici ve ikna edici sunumlar; tonlama ve vurgu gibi konuşma dili özellikleri; tepegöz, poster ve powerpoint sunumu gibi görsel ve işitsel araçların kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve dersle ilgili gelen bilgilendirme | Sunum ve anlatma yöntemi |
2 | Çevrimiçi ve yüz yüze öğretimin karşılaştırılması | Sunum ve anlatma yöntemi |
3 | Çevrimiçi oyun endüstrisi | Sunum ve anlatma yöntemi |
4 | Doğayı koruma ve enerji çeşitleri | Sunum ve anlatma yöntemi |
5 | Tarihte icatlar ve gelecekle ilgili tahminler | Sunum ve anlatma yöntemi |
6 | Ünlü ressamlar ve eser incelemesi | Sunum ve anlatma yöntemi |
7 | Yapay zeka ve robotlar | Sunum ve anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avrupa Birliği: Almanya tarihi ve kültürü | Sunum ve anlatma yöntemi |
10 | Avrupa Birliği: Fransa tarihi ve kültürü | Sunum ve anlatma yöntemi |
11 | Avrupa Birliği: Polonya tarihi ve kültürü | Sunum ve anlatma yöntemi |
12 | Avrupa Birliği: İspanya tarihi ve kültürü | Sunum ve anlatma yöntemi |
13 | Avrupa Birliği:İtalya tarihi ve kültürü | Sunum ve anlatma yöntemi |
14 | İngiliz tarihi ve kültürü | Sunum ve anlatma yöntemi |
15 | Amerika tarihi ve kültürü | Sunum ve anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Video, online haber siteleri, ve dijital materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 1 | 3 | 60 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | 40 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 81 |