Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 106 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 106 Adı: DİNLEME VE SESLETİM 2 Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SERDAR TEKİN,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, öğrencilerin dinleme becerilerini ve anlamalarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu derste sadece dinleme becerilerini anlamak için değil, aynı zamanda eğitim ve dil öğretiminde çeşitli konularda bilginizi arttırmak için, vurgu ve sesletime ek olarak dinleme ve konuşma becerilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek, ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı ve üst düzey dinleme becerileri edinmek ana amaçlar arasındadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Anlama uygun telaffuz ve cümle vurgusunu açıklayabilir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-2 Hedef dildeki sesleri ayırt edebilir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
DÖÇ-3 Farklı aksanları ve cümle vurgularını ayırt edebilir. PÇ-6 Teorik ve uygulamalı dilbilim ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bunları dil öğretim teorileriyle ilişkilendirerek uygular.
PÇ-7 Yabancı dil öğretimi yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve bu yöntemleri dilin her alanında (konuşma, dinleme, okuma ve yazma) etkin bir şekilde uygular.
PÇ-8 Kendisinin ve akranlarının öğretim uygulamalarını eleştirel olarak analiz eder ve değerlendirir.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, farklı bağlamlardan alınmış özgün dinleme materyalleri ve konuşma öbeklerini çözümlemek; ses farklılıkları ve problemli seslerin sesbilimsel çevriyazımı; üst düzey dinleme becerileri; sesli harfler, sessiz harfler, kelime vurgusu ve tonlama gibi temel dinleme ve konuşma becerileri; öğrenme ve üretme amacıyla sesbilimsel çevriyazım konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve temel kurallar Anlatım
2 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
3 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
4 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
5 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
6 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
7 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
8 Ara Sınav
9 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
10 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
11 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
12 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
13 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
14 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
15 Dinleme aktiviteleri Dinleme, video izleme, tartışma, soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 • Young, D., Liew, N., Doornbusch, A., & Treasure, M. (2013). IELTS Preparation and Practice. Oxford University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ses dosyaları, videolar, dinleme metinleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 92