|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
bu dersin amacı, edebiyatın temel kavramları ve terimlerini tanıyıp tanımlamak, hedef dilde yazılmış edebi eserleri analiz ve sentez yoluyla daha iyi değerlendirmek, İngilizce bilgi ve becerilerini geliştirerek gelecekteki öğretmenlik hayatına katkı sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Edebiyatın temel kavramlarını ve terimlerini adlandırabilir ve tanımlayabilir. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. PÇ-20 Yaşam boyu öğrenme etkinliklerine dair içeriği ve erişimi geliştirmek için çalışan kurumlar, topluluklar ve gruplarla işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Edebiyatın temel kavramlarını edebi metinlerin içinde tanımlayabilir. |
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Günlük dilin edebi metinlerdeki yansımasını görerek dilin farklı bağlamlarda kullanımını ayırabilir. |
PÇ-13 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini tanımlar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular.
|
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İngiliz Edebiyatındaki önemli yazarlar hakkında bilgiler paylaşabilir. |
PÇ-6 Klasik ve Modern Edebiyat alanında temel düzeyde alanı tanımlar, bilgiyi çözümler ve yapılandırır. PÇ-7 Temel edebiyat kavramlarını ve ilkelerini açıklar, bu kavram ve ilkeleri yabancı dil öğretimi alanında uygular. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngiliz, Amerikan edebiyatı ve orjinal yazım dili İngilizce olan edebiyatın kültürel tarihi; metin incelemede kullanılan temel terim ve teknikler; başlıca metin türleri; önemli akım ve dönemler, farklı dönemlere ait çeşitli türlerdeki kısa öykü, şiir, tiyatro oyunu ve roman gibi eserlerin içeriği ve biçemi; edebiyatın yaşam anlayışımıza katkıları; metinlerin ve edebi sanatların eleştirel incelenmesi ve yorumlanması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Edebiyat nedir? Neden gereklidir? Öğretmenlikle ilişkisi nedir? | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | İngiliz Edebiyatına giriş | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Anglo-Saxon dönemi Edebi Tür: Şiir, Koşuk | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Seamus Heaney-Beowulf | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
5 | Orta İngilizce Dönemi | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Geoffrey Chaucer-Canterbury Hikayeleri | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
7 | Geoffrey Chaucer-Canterbury Hikayeleri | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rönesans Dönemi Edebi Tür: Tiyatro | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | William Shakespeare | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | William Shakespeare | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
12 | Romeo ve Juliet | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
13 | Hamlet | Anlatım, Örneklendirme, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Arthur Miller Satıcının Ölümü | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
15 | Genel tekrar | Anlatım,Tartışma, Kitap Eleştirisi,Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Shakespeare, W. Romeo and Juliet | |
2 | Shakespeare, W. Hamlet | |
3 | Heaney, S. Beowulf | |
4 | Chaucer, G. Canterbury Tales | |
5 | Defoe, D. Robinson Crusoe | |
6 | Abrams, M. H., et al., eds. The Norton Anthology of English Literature: The Major Authors | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı ve edebi eserler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10-11-12 | 6 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1.5 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 3 | 3 | 9 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |