|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İHSAN ÜNALDI (ihsan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı öğretmen adaylarına dil ve toplumla ilgili temel kavramları ve terminolojiyi kazandırmaktır. Dil ve toplum arasındaki ilişkiler giriş düzeyinde ele alınır. Dönem boyunca; dil değişimi ve bu değişimlerin sosyal sınıf, cinsiyet, etnik köken gibi parametrelerle ilişkileri tartışılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dili, toplumsal bağlamda tanımlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Dil değişimini açıklayıp yorumlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Dili; cinsiyet, etnik köken ve toplumsal sınıf bağlamında yorumlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Diyalekt kavramını açıklar ve yorumlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Uygun dil ve konuşmada nezaket kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Dünya görüşü ve dil arasındaki ilişkiyi tanımlayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | İletişim sürecini sosyal bağlamda tanımlar. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu dersin içeriğini, dil ve toplumla ilgili temel terminoloji, dil değişimi, diyalekt, dil ve sosyal sınıf, dil ve cinsiyet, etnik kimlik gibi dil ve toplum ilişkisini inceleyen başlıklar ve bunlarla ilgili tartışmalar oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Anlatma Yöntemi |
2 | Dilin ve konuşma tarzının insanların dünya görüşleri üzerine etkileri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
3 | Sosyodilbilim ve dil değişimi ile ilgili güncel tartışmalar | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
4 | Dilin çeşitliliği ve bu çeşitliliğin muhtemel sebepleri | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
5 | Dil değişimi ve Amerikan diyalekti | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
6 | Sosyal sınıf, cinsiyet, yaş ve dil değişimi | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
7 | Dile karşı tutumlar, sosyal algı ve iletişimsel süreç | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Konuşma ve konuşmayı etkileyen farklı değişkenler | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
10 | Uygun konuşma ve nezaket | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
11 | İnsanlara ait farklı dil tarzları ve cinsiyet farklılıkları | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
12 | Etnik kimlik tanımı ve bu bağlamda yeni nesil | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
13 | Yeni nesil, eğitim ve "Kötü İngilizce" | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
14 | Sorular ve tartışmalar | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
15 | Sorular ve tartışmalar | Anlatma yöntemi, tartışma yöntemi, ikili ve grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Language and Society by Valerie Fridland | |
2 | Longman Dictionary of language teaching and applied linguistics by Jack Richards | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, sunumlar ve görsel materyaller |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |