|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbi- liş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim nokta- larının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuklara dil öğretimindeki prensipleri saptayabilir |
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-10 İngilizce öğretimi alanında uygulamalarda bulunur. PÇ-11 Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sınıf yönetiminin gerekliliğini ve nasıl yapılacağını açıklayabilir. |
PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İşbirlikçi öğrenmenin ne olduğunu tanımlayabilir. |
PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular. PÇ-10 İngilizce öğretimi alanında uygulamalarda bulunur. PÇ-11 Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş ve kurallar | Anlatım |
2 | Çocuk tanımı, karakteristik özellikleri, çocukların öğrenme yöntemleri | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
3 | Çocuk gelişim teorileri | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
4 | İlkokul İngilizce kitaplarının tanıtılması, örnek aktiviteler, hikaye anlatma, şarkı söyleme, oyun ve el işleri ile alakalı workshoplar | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
5 | Çocuklar için materyaller tasarımı, sınıf yönetimi, ders planlaması | Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması |
6 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
7 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
10 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
11 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
12 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
13 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
14 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
15 | Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim | Mikroöğretim, gözlem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pinter, A. (2017). Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler, mikroöğretim |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 6-14 | 1 | 60 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 7 | 35 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 158 |