Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 301 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 301 Adı: ÇOCUKLARA YABANCI DİL ÖĞRETİMİ 1 Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERDAR TEKİN (stekin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Erken yaş dil öğrenenleri (5-12 yaş) ile diğer yaşlardaki öğrenenler arasındaki farklar (dil yapısı, becerileri ve alt becerilerinin öğrenimi açısından) ve erken yaş öğrenenleri hakkında yanlış bilinenler; erken yaş öğrenenlerinin öğrenme biçemleri (görsel, işitsel ve duyuşsal) ve stratejileri (örn.: üstbi- liş, biliş, sosyoduyuşsal); kelime, dil becerisi, dil yapısı öğretimi için aktiviteler (örn.: yapboz, hikâye, oyun ve benzetim), görsel-işitsel araçlar (örn.: resim, gerçek nesneler, karikatür, kukla ve şarkılar) geliştirilmesi; öğrenenlerin dil seviyelerine ve bilişsel, duyuşsal gelişimlerine uygun öğretim nokta- larının seçimi, sıralaması, materyal uyarlaması ve değerlendirmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Çocuklara dil öğretimindeki prensipleri saptayabilir PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-10 İngilizce öğretimi alanında uygulamalarda bulunur.
PÇ-11 Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Sınıf yönetiminin gerekliliğini ve nasıl yapılacağını açıklayabilir. PÇ-9 Çocuklara yabancı dil öğretimi ile ilgili temel kavramları ve prensipleri tanımlar ve uygun olan yaklaşımları ve teknikleri sınıf ortamında uygular.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 İşbirlikçi öğrenmenin ne olduğunu tanımlayabilir. PÇ-9 Yabancı dil öğretim yaklaşım ve yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÇ-10 İngilizce öğretimi alanında uygulamalarda bulunur.
PÇ-11 Alanında güncel yayınları listeler, tanımlar ve analiz eder.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve kurallar Anlatım
2 Çocuk tanımı, karakteristik özellikleri, çocukların öğrenme yöntemleri Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
3 Çocuk gelişim teorileri Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
4 İlkokul İngilizce kitaplarının tanıtılması, örnek aktiviteler, hikaye anlatma, şarkı söyleme, oyun ve el işleri ile alakalı workshoplar Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
5 Çocuklar için materyaller tasarımı, sınıf yönetimi, ders planlaması Anlatım, tartışma, ikili çalışma, grup çalışması
6 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
7 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
8 Ara Sınav
9 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
10 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
11 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
12 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
13 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
14 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
15 Öğrenci sunumları, gözlem ve detaylı geri bildirim Mikroöğretim, gözlem
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Pinter, A. (2017). Teaching young language learners. Oxford: Oxford University Press
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Anlatım, videolar, örnek olay incelemesi, ders kitabı, makaleler, mikroöğretim

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 6-14 1 60
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 7 35
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 7 21
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 158