Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
PÇ-18 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları tanımlar.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Ölçme araçlarında bulunması gereken psikometrik özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Ölçme aracı geliştirme basamaklarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Ölçme sonuçlarını yorumlayabilir. |
PÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları ve ilkeleri tanımlar ve bu bilgiyi okul ortamında uygular.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Bu ders eğitimde ölçme ve değerlendirmenin yeri ve önemi, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarının psikometrik (geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık) özellikleri, ölçme aracı geliştirme ve uygulama, test sonuçlarının yorumlanması, test ve madde analizi, değerlendirme ve not verme konularını kapsamaktadır. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
2 |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
3 |
Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
4 |
Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (güvenirlik) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
5 |
Ölçme araçlarının psikometrik özellikleri (geçerlik, kullanışlılık) |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
6 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
7 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
10 |
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
11 |
Ölçme aracı geliştirme süreci |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 |
Test ve madde analizleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
13 |
Test ve madde analizleri |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
14 |
Test sonuçlarının yorumlanması |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
15 |
Değerlendirme ve not verme |
Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık. |
2 |
Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. |
3 |
Öztürk Gübeş, N. ve Özberk, E. H. (2018). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. ANKARA: Lisans Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Notları, bilgisayar, projeksiyon |