|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin yabancı dil derslerinde kullanılan ders kitaplarını değerlendirebilmesini, uyarlayabilmesini ve uygun şekilde kullanabilmesini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dil derslerinde kullanılan ders kitabını değerlendirebilir. |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Ders kitabını uyarlayabilir ve ek materyallerle destekleyebilir. |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Öğretim materyali seçimi, değerlendirme, uyarlama ve geliştirme yaklaşımlarını ve tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir. PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır. PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders kitabı analizi, içerik değerlendirme ve geliştirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Derse giriş; Ulusal İngilizce Dil Müfredatı (ilkokul, ortaokul ve lise) ve MEB tarafından önerilen İngilizce ders kitaplarının tanıtılması | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Etkili ELT/EFL malzemeleri için ilkeler; Materyal tasarımı ve ders programı türlerine güncel yaklaşımlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Etkili ELT/EFL malzemeleri için ilkeler; Materyal tasarımı ve ders programı türlerine güncel yaklaşımlar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Materyal tasarlama ve tamamlama (Dört Beceri) ve kültürel farkındalık | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Materyal tasarlama ve tamamlama (Dört Beceri) ve kültürel farkındalık | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Çevrimiçi, elektronik, mobil materyalleri değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Çevrimiçi, elektronik, mobil materyalleri değerlendirme | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ders kitaplarını değerlendirme ihtiyacı- Materyal/ders kitabı değerlendirme değerlendirme türleri ve ilkeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Ders kitaplarını değerlendirme ihtiyacı- Materyal/ders kitabı değerlendirme değerlendirme türleri ve ilkeleri | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Ders kitaplarının dil bilgisi ve kelime öğretimi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Ders kitaplarının dinleme ve konuşma öğretimi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Ders kitaplarının okuma öğretimi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Ders kitaplarının yazma öğretimi açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Ders kitaplarının kültürel öğeler açısından değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Oxford: MacMillan Heinemann. | |
2 | McDonough, J., Shaw, C., & Masahura, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's Guide, Third Edition. Oxford: Wiley-Blackwell. | |
3 | McGrath, I. (2002). Materials Evaluation and Design for Language Teaching. Edinburgh University Press. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10-11-12 | 6 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 121 |