Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / İDEAE 512 - İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI

Kodu: İDEAE 512 Adı: İNGİLİZCE DERS KİTABI İNCELEMESİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
TUBA BAYKARA,
Öğretim Dili İngilizce
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin yabancı dil derslerinde kullanılan ders kitaplarını değerlendirebilmesini, uyarlayabilmesini ve uygun şekilde kullanabilmesini öğretmeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dil derslerinde kullanılan ders kitabını değerlendirebilir. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Ders kitabını uyarlayabilir ve ek materyallerle destekleyebilir. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili geçmiş ve güncel yayınları ve akımları analiz eder, değerlendirir ve öğrenme ve öğretme süreçlerini geliştirmek üzere uygular.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Öğretim materyali seçimi, değerlendirme, uyarlama ve geliştirme yaklaşımlarını ve tekniklerini açıklayabilir. PÇ-5 Öğretim teknolojileri ilkelerinden yararlanarak öğretim materyalleri, teknoloji, medya ve diğer kaynakları tasarlar, kullanır ve değerlendirir.
PÇ-10 Farklı yaş gruplarına uygun materyalleri analiz eder, değerlendirir ve öğrencilerin ihtiyaç ve ilgileri doğrultusunda müfredata uygun olarak kullanır.
PÇ-11 Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için iş birliği yaparak uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders kitabı analizi, içerik değerlendirme ve geliştirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Derse giriş; Ulusal İngilizce Dil Müfredatı (ilkokul, ortaokul ve lise) ve MEB tarafından önerilen İngilizce ders kitaplarının tanıtılması Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Etkili ELT/EFL malzemeleri için ilkeler; Materyal tasarımı ve ders programı türlerine güncel yaklaşımlar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Etkili ELT/EFL malzemeleri için ilkeler; Materyal tasarımı ve ders programı türlerine güncel yaklaşımlar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Materyal tasarlama ve tamamlama (Dört Beceri) ve kültürel farkındalık Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Materyal tasarlama ve tamamlama (Dört Beceri) ve kültürel farkındalık Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Çevrimiçi, elektronik, mobil materyalleri değerlendirme Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Çevrimiçi, elektronik, mobil materyalleri değerlendirme Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Ders kitaplarını değerlendirme ihtiyacı- Materyal/ders kitabı değerlendirme değerlendirme türleri ve ilkeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
10 Ders kitaplarını değerlendirme ihtiyacı- Materyal/ders kitabı değerlendirme değerlendirme türleri ve ilkeleri Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Ders kitaplarının dil bilgisi ve kelime öğretimi açısından değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
12 Ders kitaplarının dinleme ve konuşma öğretimi açısından değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Ders kitaplarının okuma öğretimi açısından değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
14 Ders kitaplarının yazma öğretimi açısından değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Ders kitaplarının kültürel öğeler açısından değerlendirilmesi Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Cunningsworth, A. (1995). Choosing your coursebook. Oxford: MacMillan Heinemann.
2 McDonough, J., Shaw, C., & Masahura, H. (2013). Materials and methods in ELT: A teacher's Guide, Third Edition. Oxford: Wiley-Blackwell.
3 McGrath, I. (2002). Materials Evaluation and Design for Language Teaching. Edinburgh University Press.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10-11-12 6 30
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 5 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 121