|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
Öğretim Dili | İngilizce | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, gazete, dergi türleri gibi hem yazılı hem elektronik uluslararası kitle iletişim araçlarını, bunların türlerini tanıtmak; uluslararası kitle iletişim araçlarında İngilizce’deki özel dil unsurlarına yönelik farkındalık uyandırmak ve onları kullanma becerilerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim türlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Kitle iletişimindeki farklı dil kullanımlarını açıklayabilir. |
PÇ-19 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-20 Akademik çalışma yapar ve temel düzeyde uygular. PÇ-24 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonu kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Dergi, gazete örnekleri, köşe yazıları, reklam dili, radyo ve televizyon dili, sosyal medyada dil kullanımı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin tanıtımı ve derse giriş | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | İletişim Nedir? İletişim Türleri ve Kitle İletişimi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Dil ve metin türleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
4 | Gazete Dili: Başlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Gazete Dili: Dilsel Özellikler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
6 | Gazete Dili: Sözcük Seçimi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Gazete Dili: Gazete söylemi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dergi Dili: Kapak ve başlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Dergi Dili: Metinler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Dergi Dili: Dergi söylemi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Sosyal Medyada Dil Kullanımları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Sosyal Medyada Dil Kullanımları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Sosyal İletişim Dili | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Sosyal İletişim Dili | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge | |
2 | Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House | |
3 | Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. | |
4 | Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. | |
5 | Ceramella, N. & Lee, E. (2008). Cambridge English for the Media | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10-11-12 | 30 | |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 11 | 11 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 122 |