|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TUBA BAYKARA (tubabaykara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUBA BAYKARA, | ||||
| Öğretim Dili | İngilizce | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, gazete, dergi türleri gibi hem yazılı hem elektronik uluslararası kitle iletişim araçlarını, bunların türlerini tanıtmak; uluslararası kitle iletişim araçlarında İngilizce’deki özel dil unsurlarına yönelik farkındalık uyandırmak ve onları kullanma becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İletişim türlerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri tartışarak amaç ve hedeflerine uygun yöntemleri seçme becerisini gösterir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Kitle iletişimindeki farklı dil kullanımlarını açıklayabilir. |
PÇ-19 İhtiyaçları doğrultusunda yaşam boyu öğrenme yeteneği kazanır. PÇ-20 Akademik çalışma yapar ve temel düzeyde uygular. PÇ-24 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonu kazanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Dergi, gazete örnekleri, köşe yazıları, reklam dili, radyo ve televizyon dili, sosyal medyada dil kullanımı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin tanıtımı ve derse giriş | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 2 | İletişim Nedir? İletişim Türleri ve Kitle İletişimi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 3 | Dil ve metin türleri | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 4 | Gazete Dili: Başlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 5 | Gazete Dili: Dilsel Özellikler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 6 | Gazete Dili: Sözcük Seçimi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 7 | Gazete Dili: Gazete söylemi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dergi Dili: Kapak ve başlıklar | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 10 | Dergi Dili: Metinler | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 11 | Dergi Dili: Dergi söylemi | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 12 | Sosyal Medyada Dil Kullanımları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 13 | Sosyal Medyada Dil Kullanımları | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 14 | Sosyal İletişim Dili | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 15 | Sosyal İletişim Dili | Anlatma, Tartışma, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Durant, A. & Lambrou, M. (2009). Language and media. London: Routledge | |
| 2 | Narayan, A. (1998). Communication theories and models. Mumbai:Himalaya Publishing House | |
| 3 | Thussu, D.K. (2000). International communication.London:Arnold. | |
| 4 | Reah, D. (2008). The language of newspapers. London: Routledge. | |
| 5 | Ceramella, N. & Lee, E. (2008). Cambridge English for the Media | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 10-11-12 | 30 | |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 11 | 11 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||