|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DAVUT SARITAŞ (davutsaritas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bilim tarihinin genel kavramlarına, bilimsel gelişmelerin felsefi düşünce üzerine etkilerine, bu gelişmelerin altında yatan toplumsal, siyasi ve ekonomik etkenlere yönelik bilgi ve becerileri geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilim tarihi ve bilim felsefesi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bilimsel devrimlerin arkasındaki felsefeyi tanıyabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Bilim ve teknoloji ilişkisini kurabilir. |
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Bilim tarihi ve bilim felsefesini genel kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Bilimin gelişimi için gerekli koşulları açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | İslam dünyasındaki bilimsel etkinliklerin önemini fark edebilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Ülkemizin bugünkü bilimsel gelişmelerin dünyadaki değerin ve yerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, bilimlerin ve teknolojinin tarihsel gelişimini ve bu gelişim ışığında bilim felsefesindeki bilime ilişkin yaklaşımların mahiyetini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Felsefe, bilim ve bilim Felsefesi ile ilgili temel kavramlar. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
2 | Bilim tarihi ve felsefesinin temel sorunları. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
3 | Bilim, Felsefe ve Bilimsel yöntem. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
4 | Bilimlerin ve felsefenin tarihsel gelişimi. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
5 | Eski çağlarda bilim. - Mısır ve Mezopotamya'da bilim. -Çin ve Hinde bilim. -Eski Türklerde bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
6 | Antik Yunanda bilim ve felsefe. -Helen Dönemi. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
7 | -Helenistik ve Roma dönemi. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta çağda Bilim ve felsefe. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
10 | İslam dünyasında bilimin doğuşu. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
11 | İslam dünyasında bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
12 | Rönesans döneminde bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
13 | 17. ve18. Yüzyılda bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
14 | 19. ve 20. Yüzyılda bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
15 | Cumhuriyet döneminde Bilim. | Anlatım, Argümantasyon, Sokratik yöntem |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Topdemir, H.G. ve Unat, Y. (2013). Bilim tarihi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. | |
2 | Topdemir, H.G. ve Unat, Y. (2019). Bilim tarihi ve felsefesi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projektör, Ders Notları, Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 14 | 1 | 30 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 11 | 11 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |