Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / GK561 - GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ

Kodu: GK561 Adı: EĞİTİM ETKİNLİKLERİ GELİŞTİRME Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı DENİZ KAYA (denizkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretim sürecinde kullanılabilecek eğitim etkinlikleri tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Eğitim etkinliklerinin kullanımını ve amacını açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Eğitim etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri açıklayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Örnek etkinlikleri değerlendirebilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-5 Etkili bir öğretim için etkinlik tasarlayarak uygulayabilir. PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır.
PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders, etkinlik kullanımının amacı ve önemi, etkinliklerin özellikleri, etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar, örnek etkinlikleri değerlendirme, etkinlik geliştirme aşamaları, etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme, etkinlikte bilişsel istem seviyeleri, etkinlik temelli eğitimin zorlukları, etkinlikle disiplini keşfettirme, etkinlik temelli öğretimde öğrenci motivasyonu, etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimi etkinliklerinin kullanım amacı ve önemi Anlatım, tartışma, soru-cevap ve beyin fırtınası
2 Eğitim etkinliklerinde bulunması gereken özellikler Beyin fırtınası, tartışma ve grup çalışması
3 Eğitim etkinlikleri hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma
4 Örnek eğitim etkinlikleri değerlendirme Anlatım, tartışma, soru-cevap ve bireysel çalışma
5 Eğitim etkinliklerini geliştirme aşamalarını oluşturma Beyin fırtınası, tartışma ve grup çalışması
6 Eğitim etkinliklerini geliştirme aşamalarını oluşturma Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma
7 Eğitim etkinliklerinde bütünsel yaklaşım Drama, anlatım, tartışma ve soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Eğitim etkinlikleri temelli öğrenme ortamlarında ölçme ve değerlendirme Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma
10 Eğitim etkinliklerinde bilişsel istem seviyeleri Beceri geliştirme çalışması, anlatım, tartışma ve beyin fırtınası
11 Eğitim etkinlikleri temelli eğitimin zorlukları Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve bireysel çalışma
12 Eğitim etkinlikleriyle diğer disiplinleri keşfetme Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma
13 Eğitimi etkinlikleri temelli öğretimde öğrenci motivasyonu Kaynak tarama, anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve rol yapma
14 Eğitim etkinlikleri temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma
15 Eğitim etkinlikleri temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (2021). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
2 Çelik, N. ve Daşcan, Ö (2017). Son değişikliklerle okul öncesi eğitimi programı ve etkinlik kitabı (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
3 Karan, S.(2014). Eğitimde araç geliştirme ve yaratıcı etkinlikler. Ankara: Vize Yayıncılık.
4 Güneş, F. (2014).Sınıf yönetimi, yaklaşım ve modeller, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
5 Köksal, N. ve Ayvaz Tuncel, Z. (2021). Eğitimde program dışı etkinlikler (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, etkinlik geliştirme malzemeleri (fon kartonu, renkli boyama kalemleri, makas, yapıştırıcı vb.)

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 2-14 1 30
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 12 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 98