|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GENEL KÜLTÜR SEÇMELİ DERSLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | DENİZ KAYA (denizkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğretim sürecinde kullanılabilecek eğitim etkinlikleri tasarlamaya yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim etkinliklerinin kullanımını ve amacını açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Eğitim etkinliklerinin sahip olması gereken özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin sahip olması gerektiği özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Örnek etkinlikleri değerlendirebilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Etkili bir öğretim için etkinlik tasarlayarak uygulayabilir. |
PÇ-1 Saygı, eleştirel ve yaratıcı düşünme, etik ve toplumsal sorumluluk, problem çözme, bağımsız ve takım halinde çalışma, sorumluluk alma ve yaşam boyu öğrenme beceri ve değerlerini bireysel ve sosyal yaşantısına yansıtır. PÇ-2 Disiplinlerarası ve kültürlerarası bakış açısıyla hareket eder. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, etkinlik kullanımının amacı ve önemi, etkinliklerin özellikleri, etkinlik hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar, örnek etkinlikleri değerlendirme, etkinlik geliştirme aşamaları, etkinlik temelli sınıflarda ölçme ve değerlendirme, etkinlikte bilişsel istem seviyeleri, etkinlik temelli eğitimin zorlukları, etkinlikle disiplini keşfettirme, etkinlik temelli öğretimde öğrenci motivasyonu, etkinlik temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimi etkinliklerinin kullanım amacı ve önemi | Anlatım, tartışma, soru-cevap ve beyin fırtınası |
2 | Eğitim etkinliklerinde bulunması gereken özellikler | Beyin fırtınası, tartışma ve grup çalışması |
3 | Eğitim etkinlikleri hazırlamada ve uygulamada dikkat edilecek hususlar | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma |
4 | Örnek eğitim etkinlikleri değerlendirme | Anlatım, tartışma, soru-cevap ve bireysel çalışma |
5 | Eğitim etkinliklerini geliştirme aşamalarını oluşturma | Beyin fırtınası, tartışma ve grup çalışması |
6 | Eğitim etkinliklerini geliştirme aşamalarını oluşturma | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma |
7 | Eğitim etkinliklerinde bütünsel yaklaşım | Drama, anlatım, tartışma ve soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim etkinlikleri temelli öğrenme ortamlarında ölçme ve değerlendirme | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma |
10 | Eğitim etkinliklerinde bilişsel istem seviyeleri | Beceri geliştirme çalışması, anlatım, tartışma ve beyin fırtınası |
11 | Eğitim etkinlikleri temelli eğitimin zorlukları | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve bireysel çalışma |
12 | Eğitim etkinlikleriyle diğer disiplinleri keşfetme | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma |
13 | Eğitimi etkinlikleri temelli öğretimde öğrenci motivasyonu | Kaynak tarama, anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve rol yapma |
14 | Eğitim etkinlikleri temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma |
15 | Eğitim etkinlikleri temelli öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma, beyin fırtınası ve grupla çalışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Dede, Y., Doğan, M. F. ve Aslan-Tutak, F. (2021). Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları (2. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
2 | Çelik, N. ve Daşcan, Ö (2017). Son değişikliklerle okul öncesi eğitimi programı ve etkinlik kitabı (2. baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. | |
3 | Karan, S.(2014). Eğitimde araç geliştirme ve yaratıcı etkinlikler. Ankara: Vize Yayıncılık. | |
4 | Güneş, F. (2014).Sınıf yönetimi, yaklaşım ve modeller, Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
5 | Köksal, N. ve Ayvaz Tuncel, Z. (2021). Eğitimde program dışı etkinlikler (3. baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, yardımcı kaynaklar, akıllı tahta veya projeksiyon, etkinlik geliştirme malzemeleri (fon kartonu, renkli boyama kalemleri, makas, yapıştırıcı vb.) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2-14 | 1 | 30 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 12 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 98 |